AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.814

Svårt att matcha lurendrejares låga priser

Sida 1 av 2
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag har ingen direkt brådska att sälja bilen, särskilt som den spinner så fint numera. Ändå har jag visat den för ett par spekulanter när tillfälle funnits och senare ska jag väl annonsera också. Någon har liksom antytt att GT-fälgarna inte borde höja priset något och att saker som vita blinkers och kjolar är ju så billiga... Slår man en snabb överblick över annonserna på BMWBörsen har var och varannan M3 GT fälgar fast på bilderna är det fälgar utan BMW MOTORSPORT textat. Mao plagiat. Varför skriver ni ut sånt som äkta vara när de kommer direkt från Molway? Man blir ju sur när spekulanten värderar bilen efter en annan med Hova blinkers, ACE spoilerkit, Molway fälgar och snik utrustningen där inne...

MVH KJELLEN

(.)””(.)
( ’o’, )
-()-()-<@
(_)-(_)

Håller med.

'Riktiga' prylar höjer bilens värde och det borde köparen inse. Skulle inte vilja köpa en bil med Biltema bromsar, halvtaskigt kjolpaket m.m.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
det är ju samma sak med Ac Schnitzer fälgar... det är ju inte AC Schnitzer om det inte står det på fälgen ?
eller hur ?? har sett nå bilar där dom klistrat dit bmw klistermärken på fälgen och påstår att det är äkta schnitzer då... jojo !
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Alltså det beror på målgruppen man vänder sig till. Kan visst tänka att kanske för besökarna av bmwpower kanske betalar lite extra för att få GT fälgar men det är på gränsen.

Åk tillexempel till en bmw handlare och låt dom värdera bilen jag tror inte dom säger okej listpris + 15.000 gt fälgar +1200 m3 speglar + 3000 m3 front. För gemeneman spelar detta ingen roll. Läste till och med i någon lista att bilar som rullat över 14.000mil ej betingar högre värde om dom har tex ac, skinn osv.

Tyvärr är detta den bistra sanningen när man säljer sin bil men betydligt bättre när man köper.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Helt riktigt Acey! Bästa sättet att få ut en del av de pengar man har "investerat" i bilen är att sälja dem vid sidan om privat.

Bilhandlare kollar (tyvärr) ofta bara i sin gröna lista vid värdering. Inte ens skicket på bilen verkar spela någon större roll i de flesta fallen. (Extremfall i båda ändarna undantaget!)

Mvh
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Sätt ut två priser, med/utan M3 fälgar. Inte så svåra att avyttra separat sedan du sålt bilen.
Helt rätt. Vid inbyte skall man rensa bort allt godis och sälja separat eller behålla till nästa bil. Mina AC-Schnitzer kostar 7.263 SEK styck!! nya hos OCL (fast vem har inte fått iallafall lite rabatt?) och vid inbyte höjer de värdet för en handlare med ca 5.000 - 8.000 SEK... inget svårt val där inte....

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
det e ju klart ingen som köper en bil som erkänner att sakerna höjer priset eller hur? dom vill ju pruta så e man ju själv oxo!! eller hur?===)
men jag köper inte extra tillbehör för att jag ska få mera för bilen när jag säljer den!!

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
En kompis bytte i veckan in sin 518 från 92 mot en 520 från 97. Säljaren kollade inte ens på bilen. Han såg inte ens att dom hade parkerat en bil utanför utan tog bara emot nycklarna. Visserligen är bilen i fint skick men ventilerna borde nog ställas in en aning...

Handlare går bara efter bilens miltal verkar det som.

Mr C
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja främst ålder och mil om det är negativ. Tex 20.000mil ja då drar man självklart av för det men har du en bil som gått 7000mil men är från 96 så spelar det ingen roll för den är ändå "gammal".

Dom har sina system :)
Ur
15
Urre
323 coupé -96
Lite smågodis på bilen höjer ju inte värdet utan snarare stärker det...

//Urre
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
en ide om man köper bil hso en handlare är alltså att köpa sej en lagom gammal vanvårdad bil billigt som fan... skruva mätarn till lämpligt miltal å sen byta in den... en sån affär kan man säkert tjäna en 50 tusen på... eller hur!?

/Jonas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
azkikr: Jo men som du känner till så finns det många sätt att tjäna mycket pengar på. Skruva mätaren innebär ändå endel problem. Besiktningsprotokoll, servicebok osv. Vill man tjäna riktiga pengar ska man nog sälja droger pyssla med människohandel osv. Det är bara samvetet som sätter stopp och jag tror att de flesta inte vill köpa och skruva en bil. Att få 50.000 kan bli svårt.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Det bästa är att komma med pengar på fickan. Enklare att pruta om man inte kommer med en "jobbig" inbytesbil!
Cab-fälgarna (M-3) ser likta ut fast det är ingen text på dom. Bara så ni vet.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Riktigt Roffe, men det finns en skillnad till.
GT-fälgarna är lackerade ("vanlig" silver-fälgfärg)med BMW-motorsport ingjutet och Cab-fälgarna är polerade (blank klarlackad alu) utan denna text. Båda varianterna är smidda.

Mvh
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Dessutom har väl Cab-fälgarna ett M-märke.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jepp, ett litet försänkt fyrkantigt M-märke mellan två av hjulbultshålen.

Mvh
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
acey: det var väl ingen väl igenomtänkt plan... men det vore kul bara för å jävlas med en sån handlare som inet ens kollar på bilen... då kollar han ju antagligen inte servicebok och besiktningspapper heller... tänkte bara att man skulle knäppa han på näsan på de viset...

7Jonas
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
GT fälgen i inte lackad. Polerad. Hade av mina nyligen, ganska nice med en personlig stämpel på baksidan, då dom e delvis handsmidda. Tysk kvalité.

Den vanilga cabbefälgen finns utan det lilla hålet för märke då den kom -95 och fälgarna med m märket kom -96 (samtliga m fälgar)
li
1.959
liste
535i -89
Ser inte nåt större fel i att köpa fälgarna hos Molway. Jag menar, ärligt talat är det väl inte SÅ himla många som hellre betalar 60.000:- för "riktiga" fälgar med bra däck än 15.000:- för kopior? Är man ung har man inte råd, och är man äldre har man andra prioriteringar än logga på fälgarna.

Och hur ska vi göra om vi ska köpa bil av nån som har köpt sina "riktiga" fälgar begagnade för 15.000:-? Han har betalat lika mycket som kopiorna kostar - ska vi värdera dom som att han köpt dom för 60.000:-?

Nej, fälgar är bland det roligaste som finns, men det gäller nog att ha sina prioriteringar på rätt ställe och som Erito säger - har man extrema fälgar ska man sälja dom vid sidan av.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.