|
|
|
|---|---|
|
Funkar dessa stift till min bil? Länk Pratade med Bmw och fick dessa siffror på stiften jag ska ha NGK BKR 6EK | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Huvudsaken är att du använder NGK stift. (ser inte annonsen pga spärr) Antingen NGK BKR6EK som byts vid ca 5000 mil eller dessa platina stift som är originalmonterade från 99 som sitter i 10.000 mil ca samt rekomderas av BMW för även äldre M62 före 09/98.för att undvika tändningsmissar. BKR6EQUP. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| De som länkas är BKR6EQUP för 70USD. Låter som ett köp :) | |
| Fast NGK platina stiftet är ersatt med BOSCH FGR7DQP | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag fick hem platinsstiften 2005 från USA för 88 kr styck inklusive frakt via en kontakt. De är även billigare i England, svårt att förstå varför de ska kosta 100 kr/styck mera i sverige. Boschstift använder man inte. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Vad är inte dubbelt så dyrt när det gäller bildelar i Sverige..? är hemska påslag dom har hemma.. Förstår att man måste ha en högre marginal än vad detaljhandeln har då omsättningshastigheten är mycket lägre,men flera 100% påslag?? |
|
|
Tjena! Tänkte att jag väcker denna tråd till liv istället för att skapa en ny. Letar 8st nya tändstift till min 540 och tänkte ta och fynda på Ebay istället för att köpa till hutlösa priser på Mekonomen osv. Hitta dessa två som kanske är intressanta: Länk Länk Vet inte exakt vilket tändstift jag ska ha förutom att de ska vara NGK... Det skiljer ganska mycket i pris mellan de två jag länkade men vet inte skillnaden riktigt. Är det rätt tändstift båda två eller kollar jag på fel? Länka gärna om ni hittar ett bättre och billigare paket! :) |
|
|
Satsa på de första - det är fyrelektrodsstift med platinamittelektrod och de håller i 10.000 mil! De har även lite bättre självrenande egenskaper än tvåelektrodsstiften som är det andra alternativet - dessa håller "bara" 5000 mil. BMW rekommenderar BKR6EQUP (eller Bosch FGR7DQP som är motsvarande stift), som uppgradering för motorer som levererades med t ex. BKR6EK (tvåelektrodsstiften). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hejsan, Lånar tråden, varför skall man inte använda boschstift? Mvh Oskar |
|
|
Historiskt sett har Bosch-stiften orsakat en hel del problem i många motorer och har därför dåligt rykte, särskilt bland de som "varit med ett tag". NGK har alltid varit "stabila" och fungerat i nästan alla applikationer där de är rekommenderade. Numer tror jag dock att Bosch har snäppt upp sig och gör bra stift, åtminstone bland de lite dyrare platina- eller irridiumstiften - jag har testat Bosch FGR7DQI (samma som DQP men med irridium-mittelektrod i stället för platina, som ger ytterligare några tusen mils hållbarhet) och de fungerade mycket bra - faktum är att motorn aldrig gått så mjukt som med de stiften. Jag märkte även att förbrukningen gick ner lite. Inte så stor skillnad mot NGK-stiften (BKR6EQUP) som satt i tidigare, men det var dock en liten skillnad. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok tack försvar! :) Precis beställt allt för en service till min m60b40 så allt är klart till körkortsdagen.. blandannat va det 4 poliga bosch stift med i beställningen så vart lite nojig nu.. Mvh Oskar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.