AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.418

Problem med Scanner 1.36 Diagnostic

Visa användare
50
540_Divan
Bmw 740iLA e38 -95
Jag inhandlade en "Scanner 1.36 Diagnostic Länk " men jag får det inte att funka.
När jag kopplar samman bilen med datorn (Kabel från bilen -> Den svarta boxen -> Sen kabel till datorn) så går det inte får detta felmedelande: "No communication with unit. Try again?"
Jag använder mig av två program med samma problem (Dessa: BMW Scanner v1.36 och ScanTool.net for Windows v1.13")
Har prövat med två stycken bärbara datorer en med Windows Vista och en med Windows XP med det blir ingen skillnad, exakt samma problem...
Jo eftersom jag inte har någon riktig COM-Port på någon av datorerna så köpte jag mig en kabel som omvandlar USB-COM. Jag har också installerat drivrutiner till kabeln så den blir COM1.
Är i stort behov av hjälp ;) sliter snart håret av mig.....

Visa användare
50
540_Divan
Bmw 740iLA e38 -95
Jo jag har allt kollat så COM porten. det var nämligen så när jag installerade kabeln som omvandlade från USB till Seriell så blev det COM12. Men jag kollade och det vissade sig att COM1 och COM2 var lediga COM3 och fram till COM11 var upptagna.
Så självklart ställde jag in rätt COM-Port i programmet jag använder.

jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
Jag har oxå en sån och för mig funkar den bra, dock ENBART när man ansluter till obd2-bilar. När man försökt använda den gamla runda kontakten får jag samma problem som dig, verkar helt enkelt inte funka...

Själv köpte jag en billig kina-kopia där programvaran inte ens visar vad felkoderna betyder....bara massa kryptiska koder som är helt värdelösa för mig!!!
Har du oxå en liknande kopia eller ett riktigt program där du kan se förklaring av koderna?
Visa användare
50
540_Divan
Bmw 740iLA e38 -95
Jag vet inte riktigt va programet gör eftersom jag inte får kontakt med bilen ännu...
Ingen annan som har någon ide att få igång skiten

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.