|
|
|
|---|---|
|
Har tidigare rivit ner avgassystemet från reservdelsbilen och tänkte sätta det på min andra. Hade redan då problem att få loss muttrarna, allså muttrarna som håller ihop dom främre 4 rören och kattarna. Dessa handlar det om Länk Dom satt som bara den + att muttrarna var runddragna eller såg ut som dom nästan hade smältit lite. Använde då en roterande rasp/fil och kapade sönder muttrarna och pinnbultarna. Nr 9 och 10 i länken. Började riva lite lätt idag med den andra bilen och det är samma problem där. Blir antagligen att köra raspen igen. Hade hoppats att slippa detta. Någon som har upplevt liknade problem. Någon som vet om pinnbultarna sitter med låslack eller något. Pinnbultarna är ju snuskigt dyra. Ca. 10.4 Euro/st enl. länken eller ca 100 kr/st och jag behöver 12 st. Är dom gjorda i guld eller är det något annat special? Det bör väl gå att använda några andra pinnbultar i samma dimmension, dvs. M10x35. Bara lite funderingar. //Mackan "fast i BMW träsket igen" | |
|
På min e31 tog jag bort 1 och 2 från grenrören och jobbade bredvid bilen istället, lessnade på att jobba under bilen. Snabbt och lätt. Mvh DuNegro |
|
|
EDIT Jag satte ihop rören med vanlig gäng stång med mutter på vardera sida. M10x35 borde funka. Mvh DuNegro |
|
|
DuNegro, Delade du systemet mellan kattarna och främre ljuddämparna innan du plockade av byxrören från grenrören och lirkade ut rören under bilen. Det ser väldans trångt ut på 750:in att få ut rören den vägen tycker jag. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.