|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med att alla bromsljusen lyser konstant på min 523iA -97 (ej xenon), har konstaterat att det är ljusmodulen som är boven och gjort en reläkoppling utanför ljusmodulen för att kunna använda bilen. Tänkte fixa problemet på riktigt nu så jag undrar om någon har ett el-schema med komponentlista för den äldre typen av ljusmodul?, eller ännu bättre vet vilken transistor som skall bytas och vilken typ det är. Åker: BMW 523iA Kör: Porsche 944 turbo | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det finns bara ett anslutningsschema, så man får följa ledningsbanorna på kretskortet från kontakten och bromssljus ingången. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Misstänkte att det låg till på det viset, var tunt med info när jag sökte på nätet... Hoppades slippa ta ur ljusmodulen igen innan jag har köpt komponenterna, det råkar inte finnas nån ljusmodulsfixare här som kan dela med sig av sina kunskaper om vilken typ av transistor som styr bromsljusen? /Andreas Åker: BMW 523iA Kör: Porsche 944 turbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.