AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.215

Hur är nya f10 interiört nattetid?

Jag är lite fixerad vid interiörer nattetid. Jag tänker närmast på ljuspunkter ock mysbelysning? Om man jämför med tex e39 som jag tycker är mysig nattetid, eller e60 som känns lite mindre mysig.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
ambient light är ett utrustningstips Länk
som någon påpekat på annan tråd här på sidan så kanske man önskat att Ambient Light gick att ställa upp lite mera, den blir ibland lite väl dov, men jag anser den värd pengarna, i kombination att man också får ljuset i ytterhandtagen. Minns inte hur E60 och E39 var på detta område.

/Anders
Bi
133
Bimmerfrei
BMW 528i F10
Snart 330dA Touring -12
Tycker att den är alldeles utmärkt i standardutförande. Dock tycker jag att BMW har klantat till den lilla "digitala" panelen som visar förbrukning och annat. Nattetid har bakgrunden en gråtonad kulör istället för att vara svart som övriga instrumentbakgrunden. Känns en smula -96. Sen drivs jag till vansinne av att både farthållaren och halvljuset ständigt ska indikeras som lysande gröna symboler på instrumentpanelen. När BMW ändå är så duktiga på att plocka bort onödiga knappar så kan de väl även ta bort de här löjliga symbolerna eller åtminstone göra dem mindre iögonfallande.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Med känsla>
I katalogen för F11 står att ambient light innefattar belysta instegslister Länk ; har du det även i din F11?
(Belysta ///M-lister tänker jag?)

Hade du belysta instegslisterna i din fd F10?

Eller är det en US-spec sak?
>HFR, måste erkänna att jag ännu inte lagt märke till detta på F11, har knappt hunnit köra den, ännu mindre i mörker. Kan inte minnas att jag hade det på F10-an, även om jag hade ambient light även på den, men hade den ju bara juni-aug och det var ju inte speciellt mörkt när man klev in och ur bilen då :-)

/Anders
@Bimmerfrei Jag stör mig enormt på att BMW's paneler inte blir helt svarta om man vill det utan lite gråaktiga. Jag vill inte ha nått bakgrundsljus nattetid

Enormt störande och synd på nya F1X om det är så fortfarande!! vad tänker dom med? Känns verkligen som år -96 som du skrev. Även om det bara handlar om den lilla färddatorn i F1X. I E61 är det ju enormt störande med Idrive panelen som inte går att få helt svart....

Samt dessa jobbiga illgröna starkt lysande dioder till diverse knappar. Enda som SAAB möjligtvis är bättre på.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Jag tycker ambient light funkar fint. Väl värt pengarna. Håller med Bimmerfrei om en del detaljer i instrumentpanelen som tar för mycket fokus. Tycker, förutom det Bimmerfrei pratar om, att Efficent Dynamicsdelen i förbrukningsskalan lyser alltför blått. När man släpper av gasen så blinkar den till i blått. Många gånger tror jag att det är helljus som hoppar på. Onödigt.
Men jämför ex. vis i en Audi eller Mercedes och kör mörkertid. Känns som att sitta i en cockpit med alla miljoner upplysta knappar i mittkonsol och instrumenteringen. BMW är helt klart oerhört mycket bättre här som inte behöver alla dessa knappar, som dessutom tar bort skärpan från vindrutan.

/Anders
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Med känsla> Ok, om du får möjlighet att kolla in det när mörkret fallit, så får du gärna meddela hur det ligger till :)
Det är ännu en sak man inte kan få raka besked från BMW vad som gäller.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Tror att det är US specade bilar, möjligtvis med ambient-light, som även har belysta dörrinstegslister. Kan inte minnas mig sett det på F10'an här i Sverige, utan endast enkla alu-lister med BMW-logga! Och med M-paket så är det väl vanliga M-lister?
På min gt lyser bmw på insteglisterna. Ser snyggt ut när det är mörkt.
Jag tror att det endast är 550 med ambient light som har belysta instegslister. Min F10 530D M-sport med ambient light har det inte iallafall.
Inte på min heller, endast belysningen i underkanten av dörren för insteget.

/Anders
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
tack för klargörandet, då är det väl endast US-spec, eller mer troligt 550i som har dessa belysta lister.
Finns f ö med i tillberhörskatalogen, men det framgår inte om även M-listerna finns belysta.
Oz
121
Ozzikatten
BMW 530e sedan -20
Är det möjligt att släcka Ambient light vid behov?
ja du kan iaf vrida ner ljusstyrkan i inställningarna, minns inte om du kan släcka helt men skulle tro det, jag har kört på full styrka hela tiden

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.