|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på och drar usb-kabel till mobilhållaren och vill gärna gömma undan så mycket av kabeln jag kan. Är det bara att ta ström från tex, stereon eller har ni något annat ställe som blir lämpligare och säkrare? Kanske jag bara kan dra kablarna bakom ciggaretttändar-uttaget? Hur vet jag vilken kabel som ger rätt kräm för laddningen så jag inte förstör mobilen. Behövs det en extra säkring eller drar mobilen så lite vid laddning att det inte behövs? Jag vad behöver jag tänka på? Hur skulle ni ha gjort? jag vill få detta snyggt, det enda som ska sticka ut är den lilla snutten usb-kabel som går till mobilhållaren. | |
|
Jag hade nog köpt en USB adapter för cigguttaget och använda dess innehåll för att försäkra mig om att inga spänningsspikar osv kan ske. Fördelen med det är ju att man inte behöver hitta någon 5.25v källa i bilen som USB kör på, så då är det bara att köra direkt på någon 12v kabel så sköter elektroniken från adaptern resten. Mvh// Jonas |
|
|
Japp, då har jag börjat med moddningen. Jag måste av med adaptern till minst häften av längden. Öppnade skalet och där var det bara att kapa kretskortet. Är det bara att borra små hål i kretskortet där ledarna går och löda på kablar? Det blir på tre ställen i sånt fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.