|
|
|
|---|---|
|
Såg denna annons: Länk 8700 mil står det i annonsen, men vid senaste besiktningen 2009-09-21 så ska den ha gått 9308 mil Skrivfel i annonsen?? Mvh Martin | |
| Jag skulle ju gissat på skrivfel | |
| Varför inte fråga ägaren istället för oss ? | |
|
Är redan gjort men ej fått svar. Mvh Martin |
|
|
8700 istället för 9300 är ju inte en siffra gemensamt. Ytterst tveksamt om det är ett skrivfel. ------- //Lövet |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja kan ju vara så att besiktningen knappat in fel pga pixelfel så det ska vara 8300 istället för 9300 vid bestillfället, man kan spekulera en del men bilen ser iallafall helfräsch ut. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Står pixelfel i annonsen ;) | |
|
ska vi slå vad om att det är sälj argument att bilen gått endast 8700mil! Det står klart och tydligt att bilen har pixelfel. Säljaren svar på det hela är: "jaha jag som tyckte det stod 8700mil och inte 9700mil! Men det kan nog stämma eftersom bilen var besiktigat vid 9300mil" :-) MvH Bmw 4-ever |
|
|
>>Kahn-d Skall du ha en till likadan bil, eller? |
|
| Heje , jag ringde till bilprovningen ang 8st bmw e39er , 7utav dom var skruvade ! | |
|
Marin: nä, jag kolla bara på blocket lite vad folk begär för bilarna. Sen såg jag denna och blev lite nyfiken med tanke på de låga milen som stod i annonsen.... Mvh Martin |
|
|
Har fått svar av säljaren nu som säger att Bilprovningen skrivit fel, de ska tydligen skrivit fel på 1000 mil och ska också ha lovat att ändra detta. Mvh Martin |
|
|
Fick nytt svar från säljaren nu. 7318 skulle den gått vid senaste besiktningen. Mvh Martin |
|
|
Antingen så har bilprovningen blivit slarviga eller så har folk kommit på att det är en bra ursäkt för att sälja sin mätarskruvade bil :S Har råkat ut för samma ursäkt när jag har kollat upp bilar... "bilprovningen skrev fel". Lätt hänt, men är det så vanligt? // Erik |
|
|
Lätt att kolla,bara jämnföra tidigare besiktningsprotokoll då. Skulle vara lustigt om bilen rullat +2000mil extra ett år menar jag ;) |
|
|
Nuvarande ägare har haft bilen i ca 1 1/2 år. Så det är svårt att jämföra med tidigare protokoll. Kan ju skilja en del mot hur mkt ägaren innan dess körde bilen. Men men. Det gäller att kolla upp saker och ting. Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.