AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.991

Ej nöjd med reparation

an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
Har lämnat in min bil ( AUDI TT -00 ) för stor service och fixa en trasig elhis där ny mekanik till den skall monteras. lämnar in bilen och ny mekanik monteras men felet ligger i motorn så även den bytas. Efter detta är rutan inte rätt justerad så klämmskyddet går in och funktionen är inte 100% , lämnar in den igen och han försöker justera den men lyckas inte . Han påstår att det inte blir bättre och jag står på mig att den skall fungera som den skall , han lämnar då in den till en plåtkille på en annan verkstad som skall vara duktig på att justera sådana här dörrar. Efter detta fungerar rutan ok och klämmskyddet går inte in men fortfarande är det för mycket vägljud och vindbrus i rutan och han påstår nu att dörren är skev och den slår nu Ca 2 mm innåt nertil och 2 mm ut upptill och så har den inte varit innan jag lämnade in den sissta gången .

Nu skall den in på AUDI Malmö för justering och han står för kostnaderna och jag får se vad de säger om att dörren är skev , den var INTE det innan . Vad gör man om de säger att dörren måste bytas och han vägrar står för detta ?

AUDI TT

Om dörren står ut 2mm nere och ut 2mm nere, då är det ju bara justera gångjärnen på dörren.
an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
ja det är möjligt men han anser inte att han eller någon annan har varit på och justerat något där . vi får se vad AUDI kommer fram till.
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Problemet är att reparatören inte fattar hur det fungerar och då kan han heller inte förstå vad som är fel. Inte helt ovantligt när det gäller bilar.

Om du är praktisk och kan läsa så hittar du nog information via nätet och sedan kan du troligtvis göra justeringen bättre själv än Audi klarar av.
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Eller skrotar du Audin och köper en BMW :-)

an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
Har nu haft bilen hos AUDI på reparatörens bekostnad och allt fungera som det skall nu . Skrota är kanske lite synd , men byta bil kanske ...

Nu är jag nöjd och till sisst blev det bra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.