|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med min 750iL-88.Förardörrens lås hänger sig när jag låser. Likadant så låser den sej när jag skall öppn döeern så den går bara att få upp en springa. Man får dra upp låsknappen ifrån bakdörren då går det att öppna förardörren. C låset fungerar men orkar inte att öppna helt. Troligt ör väl att någon mekanik har hoppat ur.Det verkar so mo låsknappen i förardörren spänner emot något. Är det svårt att demontera dörrsidan för att kolla? Var sitter skruvar och el kablar?. Någon som vet? | |
|
Jag har precis samma problem på min -88 E32a alla andra dörrar hoppar upp enkelt men förardörren går ej. Det som hjälper mig att öppna förardörren utifrån är genom att mickla med nyckeln så kan man direkt mekaniskt komma åt att låsa upp dörren. Det fungerar när man ej stoppar in nyckeln helt. Felet kvarstår dock och jag hoppas att det finns någon i detta forum som har gett sig på detta problem för det ser inte speciellt snyggt ut när jag måste öppna min 750 genom bakdörren! Petter |
|
|
Har exakt samma problem. Fungerar 9 av 10 gånger. Tionde gången är det alltid någon som ska åka med och då fungerar inte skiten. Ska öppna dörren och kolla har jag tänkt. Felix |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.