|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite funderingar på vad som krävs för att starta en m50 från tex 325 utan vanos. Funderar på att montera en sån i en annan bil av annat märke. Räcker det med motorstyrenheten eller krävs det att man har kombiinstrumentet och massa andra styrenheter också? Vore tacksam för svar. //Andreas | |
|
Eller varför inte.... M50 med enkel vanos eller utan eller m52 med vanos. Någon av dessa motorer skulle jag vara intresserad av vad som krävs för att starta upp utanför sin ursprungliga bil??? //Andreas |
|
| Ingen som vet?? | |
|
En m50 utan EWS borde du bara behöva + & - till batteriet samt tändning,startmotor som finns i runda kontakten bra att ansluta är även laddning & oljetryck även dessa som finns den runda kontakten |
|
|
M50 behöver bara DME boxen. M52 med EWS behöver även just EWS boxen samt tändningslås och tillhörande nyckel med chip. Det GÅR dock att koppla bort/förbi/lura EWS. Fanns M50 med EWS? Isf gäller samma som M52. Har för mej att EWS kom -96, alltså M52. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Bra. då har jag något att utgå ifrån i alla fall... Tack för svaren. |
|
|
Enligt Stephan735 så började BMW med EWSI jan-94 och följde efter med EWSII i jan-95: Länk Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.