|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har inget läckage. Inga vibrationer eller tendenser till att vibrera utan det enda jga har är att när jag kör över t.ex en vägbula så kan jag uppleva ett "glapp" - fast det känns som om glappet kommer nästan uppe vid ratten. Hade samma fenomen på min 540 (som också hade servotronic - om det nu kanske är typiskt för servotronic). Jag upplever inte som att det har blivit värre men Ni vet hur det är när man hittar något - då kan man omöjligt släppa det :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det har blivit värre nu. Frågan är om det är styrväxeln? Eller om det är pendelstag / länkarm. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
Ngn? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
På min 540 e34 hade jag glapp i min styrväxels utgående arm, tror den kallas pitmanarm. Du bör kunna ta en större rörtång eller polygrip och känna på den armen om det glappar. Det finns även en justerskruv för att spänna dödläget. Länk Nu har du kanske inte denna modellen på styrväxel och då kan du glömma det jag skrivit:) Men som regel så brukar man vara två stycken, en som skakar ratten väldigt lite och en som kollar under bilen för att se om det glappar. Då bör du kunna lista ut vad som behöver göras. Mvh. Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.