|
|
|
|---|---|
| Tjenare har en fundering,nu är det så att på min e 34 så är justeringen till en helljuset paj så jag kan inte ställa in bra ljusvinkel på det.Jag har besiktning på nu på fredag,det är riktat så att det lyser ner i backen så vad tror ni kommer jag att få ombesiktning ?? | |
|
Då kan du ha det som backljus istället ;) Skämt åsido det går inte igenom, försök rikta det i höjd med det andra och lås läget med hjälp av något. |
|
|
stooges: Sen när kontrollerar Bilprovningen höjdjusteringen på helljuset? De kontrollerar däremot halvljuset. Alla gånger jag besiktigat en bil har de enbart testat så att helljuset fungerat. |
|
|
Möjligt men tror du att det är ok om helljuset lyser rakt ner i marken? Tror inte jag men kan ju ha fel. |
|
|
okej tack för svaren då får man försöka rikta det någorlunda iaf och hoppas att det inte blir anmärkning. |
|
|
Du får en anmärkning på sin höjd detta år,men kvarstår problemet till nästa besiktning så blir det annat. Detta ex gäller faktiskt halvljuset ! Beträffande heljuset vet jag inte vilka regler som gäller,men knappast värre än det med halvljuset. |
|
| Du kan vara lugn. De kollar inte inställningen på helljuset. | |
|
Dom kollar iaf inställningen på dimljus. Och det blir ombesiktning om det inte är rätt. Hade man ju inte en tanke på faktiskt. Men det vore ju konstigt egentligen om inställningen är så viktig på både halv och dimljus men inte helljus. Samtidigt kan jag inte minnas att dom kollade helljuset mer än att dom blinkade lite med det. |
|
|
De testade helljusbilden på min i sommras samtidigt som halvljus och dimljus. Hurvida jag fått anmärkning om det varit fel har jag ingen aning om. De gör ju "bra att veta" anmärkningar nu så.. Gissar att det ingår i kontrollen. //amullo |
|
|
okej ja jag ska som sagt försöka rikta till det men om jag får nån anmärkning återkommer jag med svar här. Joo jag vet att man får passa sig når det gäller inställning av dimljus,men det är bara om dom fungerar om jag inte förstått det hela fel,så kopplar jag ur dom så dom inte fungerar så kan jag inte få nån anmärkning på dom.Stämmer detta eller är det ?? |
|
| Japp, du kan koppla ur dimljusen inför besiktningen så slipper du eventuella anmärkningar på dem. | |
|
har nu besiktat bilen och den gick igenom utan anmärkning.Besiktningsmannen tände inte ens helljuset,men jag hade riktat till det så det låg på samma höjd som det andra så ha nog klarat mig hur som helst. Tack för era svar iaf Mvh //Krille |
|
| & du frågade inte ens vad som gäller? | |
| Besiktigade också idag och han kollade bara halvljuset och dimljuset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.