|
|
|
|---|---|
|
Hej! Efter att flertalet gånger kommit till autopower's forum så fort jag undrat över något har jag äntligen registrerat mig. För ett drygt år sedan så köpte jag en 523i E39 '97 men efter att jag haft den ett par månader sålde jag den och köpte mig en 525 E34 '94 och blev kär. Nu till min fråga; Har ni några fina tips på mek/styling/fix jag kan göra? Jag är amatör vad gäller bilar och motorer men jag kan det mest grundläggande som lättare service tack vare Haynes boken. Ursäkta om det låter som en konstig fråga, jag vill helt enkelt bara lära mig mer om min kära kärra och ni på autopower.se verkar vara de mest kunniga. mvh, Jesper | |
|
Kollat under Gör-det-själv till vänster <---? Ska du bara skruva för att det är kul så börja med rostskydd och väghållningen, gamla bussningar och dämpare kan sabba körkänslan mycket om det inte bytts sedan kärran var ny. //Magnus |
|
|
Tack för tipset! Hade helt missat gör-det-själv delen. Ja, mest för att det vore kul eftersom det just nu inte finns några direkta fel. Enda sättet att lära sig är väl att meka antar jag :) Jag gjorde en genomgång med rostbehandling för ett par veckor sedan men det är väl sånt man får återkomma till varje år. Bussningar och dämpare har jag ingen aning om dock. Är sådant lätt att göra själv? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.