AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.807

Värde på BMW 330 cab 01`?

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej!

Har en köpare på min mc (R6´a 06´) som vill byta mot en 330 Cab 01 och jag får lägga 35K mellan. Bågen har jag annonserat ut för 68 så med lite prut hamnar man ju på ett värde av ca 100K för bilen, tycker det verkar rätt ok.

Jag vet ännu inte så mycket om bilen men den ska var i "toppskick" (Enl säljaren) ca 13000 mil, HK ljud och "fina fälgar".

Jag har begärt mer info och bilder köparen och innan jag har fått det så vet jag i dagsläget inget mer om bilen.

Vad kan en sådan bil vara värd framåt våren? Misstänker att dom är ganska svala nu på hösten, ungefär som min hoj ;-)

Tanken var ju egentligen att sälja hojen nu och köpa en annan till våren men nu har man ju snöat in lite på att ev få köra BMW igen..

Mvh Jimmy
För det priset skall en 330iCab vara i helt perfekt skick, attraktiv kulörkombination, sv-såld (hävdar fortfarande att det är bättre) samt ha fina s- samt v-hjul. Tror inte bilen ändrar värde till våren, den blir samtidigt ½ år äldre.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ok, trodde nog dom stod lite högre i värde iom priserna på blocket börjar på
120 men den har iofs legat ute länge.

Kollade oxå på "Bilpriser" och angav den som import vilket jag misstänker att den är och där fick jag ett pris på 119 - 130 vid privatköp.

Någon som nyligen sålt 330 cab?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har han annonserat på blocket? Länka gärna till annonsen i såna fall:

Länk

Mvh
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Det vet jag faktiskt inte, han har inte svarat på mailet där jag ville ha lite mer info om bilen..

Mvh Jimmy
Da
53
Dahlskog
Z3 roadster 2,8 -97
Har själv letat efter en 330 cab nu under hösten, och priserna som du ser under bilpriser stämmer bra. Utrustningen är helt avgörande, bilar med m-paket går åt snabbt. Import verkar inte avskräcka många, däremot bilar med träd inredning och utan sportstolar ligger kvar på blocket länge. Har pratat med ett antal säljare som fått ut en hel del över de priser som bilpriser anger.

/Dahlskog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.