AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.171

Hur mata ut DVD på E66? Ejectknappen fungerar ej!

cu
4
curt47
750iA -2005
Skulle uppdatera Road Map Europe high DVD (4,7 GB) från 2009-02 till version high 2010-01 DVD (double layer 8,5 GB). Efter initiering visas aldrig någon karta. (förmodligen läsfel) När jag trycker eject för att mata ut den nya skivan hör man hur enheten snurrar men skivan kommer aldrig ut. Har provat med tändning på och av samt även kopplat bort enheten och anslutit den igen, men skivan matas inte ut. Har någon haft liknande problem och funnit en lösning?

Visa användare
30
kaZmur
330i Touring -02
Hej!

Om det är samma knas som på e46-gpserna, vilket det säkert är så är det bara att bryta tändningen, sen på med den igen och snabbt som attan klicka på eject upprepade gånger tills skivan till slut matar ut. Detta kan ta upp till 5 minuter så ha en stark tumme redo.

Hade samma problem på min och det drev mig till vansinne innan den äntligen ploppade ut.

(tänk på att bränna skivorna med så låg hastighet som möjligt då läsaren är enormt känslig.)
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Koppla bort batteriet!
2011 är den senaste!
cu
4
curt47
750iA -2005
Tack för tipset! Av och på med tändningen och sedan flera tryck på eject och simsalabim kom skivan ut.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.