AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.780

Beskrivning av byte till Dynavin e46

StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Hejsan!
Tänkte höra om det finns någon som har en form av beskrivning i dom moment som behövs för att byta till Dynavin gps i min e46 cab.

Jag har sökt i forumet men hittar ingenting...eller så är jag blind eller söker på fel saker:-). Hittar massor om Dynavin, men inte någon form av beskrivning

Kopplingsmässigt elektriskt och byta stereon ser jag som inga problem, men hur tar jag mig dit smidigast med att plocka bort lister konsoller etc, för att kunna skruva bort den gamla stereon.

Tacksam för hjälp.

//Stefux
Denna har du säkert sett men för säkerhets skull får du länken

Länk

Johan S
NS 8.29
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
Tackar så mycket, nej jag hade inte sett denna länk.

Det jag tänkte på är hur jag demonterar listen som sitter på instrumentpanelen, den borstade aluminium listen?

Är väl ingen större brådska, caben står i Garaget, dynavin ligger i en kartong, själv väntar jag bara på ispiration :-)

Så det löser sig nog när jag börjar skruva, men det vore bra och få nått tips för demonteringen av listen..

//Stefux
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Det är hur enkelt som helst ta en plast skruvmejsel eller vanlig platt mejsel under listorna sen är det bara bända upp dom får du loss en fattar du resten hur du ska göra,,dom är intryckta dit sitter inte fast med skruvar eller nåt.börja med passagerar sidan den längsta listen..Va aktasam så att du inte repar listen osv
lycka till
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
Ok jag fattar..tackar så mycket.
st
4
steelgrey
325i-03
Honda x11

BMWCS
Men hur gör man med klimatordelen? Den måste ju flyttas ner..

/magnus. En god jul och gott nytt år till alla på AP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.