|
|
|
|---|---|
| Ska ev. köpa en 325i-93 som gått 21´mil. Är det något speciellt man bör tänka på innan köp av en sådan bil? | |
| Känner du dig osäker M-testa den, annars kola forumen där ser du en hel del återkommer ofta | |
|
Jo, det kan man ju alltid göra. Tänkte mer på om det var något man själv kunde tänka på sådär direkt när man tittar. Man kanske kan avfärda bilen ganska direkt då.. |
|
|
Kolla att det finns servicebok som innehåller tillfredsställande antal stämplar, det är a&o att den servats schysst anser jag. En välservad bmw har alla förutsättningar att rulla väldigt långt, dvs långt mycket längre än 21.000 Besiktningsprotokoll är också bra att syna. Sen är första intrycket viktigt för mig, får ofta en känsla direkt jag ser en bil huruvida den är ok eller ej. Lycka till med bilköpet! www.malte-racing.com |
|
|
Ja, bilen är fullservad och senaste bes. pappret var rent..Intrycket har känts bra när jag sett bilen. Men ändå, jag är helt ny på att köpa Bmw och har väl den där allmänna uppfattningen om att allt med Bmw är dyrt..Man vill ju inte dra på sig en kostnad direkt efter köpet som hade kunnat undvikas.. |
|
|
Här står en del svaga punkter på E-36: Länk De nämner dock inte att styrväxeln kan börja läcka på en del bilar, den kostar drygt tio pix att laga! Kolla därför att den inte fuktar! Det ser du om du kommer in under bilen. Kolla också att serviceboken inte är äldre än den första stämpeln - mätarfusk. Tillverkningsåret står på boken i fin stil. Antalet ägare brukar vara en bra indikation på hur väl bilen har skötts förutom servicen. Tänk på att många (framför allt unga-) förare mer än gärna utnyttjar 325:ans höga kapacitet....risk för hårdkörd bil. Mvh |
|
|
Korrigering av det Johan B skriver avseende servicebokens ålder, boken får inte vara nyare än den första stämpeln. www.malte-racing.com |
|
|
Helt riktigt Malte K! Ett hjärnsläpp från min sida så här i slutet av dagen. Mvh |
|
| Tack för dessa svar..Bra för mig att tänka på.. | |
|
Monostar; Kom på att det finns ett begagnat test av E36 på film som trafikmagasinet har gjort! Den finns på denna sida... Länk /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.