|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har sökt mig fördärvad, men får inte riktigt klarhet i vad som gäller. Scenariot är följande: Jag har en BMW 330i Touring från 2002, med cd-växlare i bagaget och 16:9-navi. Jag vill kunna koppla in min mp3-spelare till denna (ej ipod/iphone). Hur gör jag? Jag har hittat de adaptorer man kopplar in på cd-växlarkontakten, men de verkar bryta signalen från cd-växlaren och jag vill ju fortfarande kunna använda cd-växlaren. FM-sändare är inte aktuellt. Hur kopplar jag in 3,5mm ingång till stereon? Snälla, snälla, snälla... | |
|
Jag har själv inte provat detta Länk |
|
| Tack för tipset. Skummade igenom det lite snabbt och även om jag inte är så rädd för att prova egna lösningar så verkar det vara ett ganska stort ingrepp som (om jag känner mig själv) kan gå ganska fel. | |
|
Kan tipsa om Dension GW300, du får du usb, iphone-styrning, aux in och dessutom möjlighet att komplettera med bluetooth för a2dp streaming. ID3-taggar stöds via displayen. Har en i min 330 och det funkar tillfredsställande. Mvh Henrik |
|
|
Vad tror ni om denna? Länk |
|
|
Tja, varför inte. Ger ju iof bara aux in, men det är bättre än inget. Komplettera med en a2dp mottagare så kan du ju streama musik, då blir det kanon Mvh Henrik |
|
| BMW har väl ett eget AUX kit som går att installera i bilar med navi? | |
|
Denna hade jag köpt om jag inte haft en Dension GW300 redan, Länk Du tappar dock CD-växlaren. Har du radiomodul med flata stift så kan du behålla CD-växlare samt koppla in GW300 med deras CD retention kabel. |
|
|
Det blir en DICE ipodmodul. Får leva med att cd-växlaren kopplas bort :) Anledningen till att jag egentligen inte ville ha med ipodstyrning var att jag inte trodde Spotify skulle funka med rattknapparna, men det verkar det som att det nu ska göra. |
|
|
Tack för länken Kane angående CP600BMW modulen..! Verkar vara ett superbra alternativ och precis beställt en sådan.. =) // Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.