|
|
|
|---|---|
|
En fråga till alla er med E91 som har två små barn. Får ni plats med två barnstolar bakomvarandra? Jag har en liten knatte på 1,5 år som sitter fram i en Brittax Hi-Way och en till är på väg och jag undrar därför hur ni har det med plats om ni sätter babyskyddet bakom passagerarstolen? Om man sen sätter en till barnstol bakom, kommer den få plats? "Riktiga män kör diesel" | |
|
Testa med barnstol från Be safe för det mindre barnet. Jag har tvillingar och har prövat alla stolar som finns. Den här är bäst: Länk |
|
|
För oss går det! Vi har en Akta Graco Duologic + Akta Cosmic babyskydd eller vad det heter och det funkar helt utan problem. Lånade hem en E91 innan jag la beställningen och allt funkade super. Det enda problemet är väl att mittstolen bak knappt är användbar. Vi har babyskyddet fram. Lycka till! |
|
|
Tack för snabba svaren gubbar. JAg hittade ett par minuter över och fick hjälp av babyproffsen med att testa och det gick! Tack! "Riktiga män kör diesel" |
|
| Grattis! Hoppas du blir nöjd. | |
|
Jag har aldrig haft några barnstolar fram. Det har fungerat utan som helst några problem att ha dom där bak. Köp dig en sån där spegel som man sätter på nackkudden och då ser du barnet i din backspegel och barnet dig. Till 99% så sover barnet i bilen så då behöver man inte oroa sig tycker jag. MvH Bmw 4-ever |
|
|
99% att de sover?! :) Haha ja om man ändå hade sådan tur! Anl att vi kör en och en fram har två anledningar. För det första är normalt passagerare-stolen fram säkrare (förr iaf) och av den enkla anledningen att kunna hålla koll på barnet om man är själv i bilen. När vi endast hade ett barn fick han lugnt och stilla åka bak - ensam. |
|
|
Du menar väl 99% är vakna? :-) |
|
|
Hur packar ni barnvagnen på bästa sätt där bak? =) Provade för några dagar sen med en bugaboo cameleon och det var precis så att barnvagnen och kanske en väska gick in där bak. Tur jag inte köpte en coupé iaf... |
|
|
Jag körde med två bakvända bilstolar i E46 Touring , en fram och en i mitten bak , fungerade helt ok . |
|
| Vi får nya bilen omett par v så kan bara säga hur vi gjorde på E46an. Vi har en Teutonia Mistral S, den måste vi lägga sidleds. Antagligen ta bort hjulen då och då om det krävs men det görs enkelt. Har vi två vagnar med är det samma sak - av med hjulen och lägger de ovanpå varandra. | |
|
Fungerar jättebra med två barnstolar i E91, men föredrar att båda barnen bak. Barnvagn kör vi med en Brio Sing. Den tar väldigt lite plats och går utan problem in i 1-serien. |
|
|
Då har jag haft tur med både tvillingarna och min son i sådana fall! Det räckte att man stoppade ner dom i bil barnstolen och startade bilen så sov dom efter typ 2-5 minuter. Tvillingarna somnar fortfarande rätt så ofta i bilen och då är dom 4 år gamla. Jag får väl säga att mina barn har älskat och bil med andra ord. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Peter78w - du har nog snarare kört rätt bil! :D Själv fick jag sälja E46an pga tillökning, sedan V70 till nu E91 touring. De kanske sover bättre i den. ;) |
|
|
Vilka I landsproblem ni har ;) Kommer i håg när barnen var små och vi hade Opel Manta gsi....DET VAR TRÅNGT! med två barnstolar och en vagn när vi skulle handla minns man. Sen när tredje var på väg lackade man ur och köpte en Suburban. Denna skönhet vägrade dock hustrun att köra så det slutade med en MB 280 se. Gott om plats var det i alla fall i den, fast kompisarna undrade om vi var resande i skärsliperi eller med i en cirkus. (vad dom nu menade) :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.