|
|
|
|---|---|
| Normalt inget oljud, men när man skruvar av oljelocket eller drar upp oljestickan så börjar ett dovt ljud (högt tycker jag). Sätter jag tillbaka locket (eller trycker ner oljestickan) så försvinner oljudet. Vad är det för fel? | |
|
Hej, antagligen är det ett litet läckage i ngn slang till vevhusventilationen. Min lät ganska mkt när man öppnade oljelocket. Hade då läckage på slangen som går utmed toppen, under plastkåpan. /H |
|
|
Motorn är inte avsedd att köras med öppet lock eller stickan uppe så jag skulle inte misstänka några direkta fel. Motorn kommer att dra in luft genom locket eller stickan och då kan det ju påstå lustiga ljud av luftflödet. //Magnus |
|
|
Om oljestickan eller oljelocket tas bort när motorn är igång kommer ljudet från kolvarnas rörelse ut i fria luften och det hörs som ett lågfrekvent brummande, helt naturligt. Dessutom blir gången något rå iom att motorn får mer luft vilket spär på ljudet ytterligare. Det får naturligtvis vara måtta på hur illa motorn går med avtaget oljelock. Om motorn (M54) nästan stannar eller går mkt dåligt är det dags att se över vevhusventilationen (för stort flöde). mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.