AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
399

Dags att rensa upp bland alla annonser?

Efter ha kollat en hel del i BMWBörsen så har jag noterat att det finns en massa dubbletter och bilar som redan är sålda.
De som sätter in annonserna verkar inte ha koll och glömmer ta bort sina annonser.

Är det inte möjligt att ha giltighetstid på annonser tex 60 dagar? Så att de gamla försvinner..

Sen skall man se upp med vissa personer som säljer sina bilar. Man ringer ena dan och frågor om bilen finns kvar och man får ett NEJ. Sedan visar det sig att bilen är till salu 2 dagar senare... skumt tycker jag ...

Kommentarer?

//Shike

.sig
Kör fort och må bra.
Oftast är det inte personen som säljer bilen det är fel på i de fallen. Har själv varit ute för folk som säger att de skall ha bilen, någon dag senare ringer de och kan inte få fram pengar. Givetvis är ju bilen till salu igen.

Fredrik M - Z3 2.8
Brukar man inte lösa detta genom att lämna handpenning om man är seriös köpare? När jag har sålt mina tidigare bilar så har jag alltid krävt handpenning.

Har ringt på flertal annonser där jag har fått samma svar .. och sen är bilen till Salu igen...
Man tycker att folk borde veta bättre... men men ..

// Shike

.sig
Kör fort och må bra.
Handpenning är ingen garanti för att folk handlar. En kamrat fick handpenning från tre köpare innan någon slutligen betalade resten också på hans mc. Han var förstås lika glad för det för han fick ut betydligt mer än han tänkt sig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.