AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.128

Kvalitetsskillnad E46/E39

Sida 3 av 3
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Flumm:

Relevant fråga.
Har aldrig meckat på samma sätt med de E46or som vi haft tidigare.
Nu finns det inte en enda panel i den nuvarande som jag inte tagit bort.
Bytte elhiss brytare, mittkonsol
Dörrhandag trasigt, dörrsida
Mugghållare, mittkonsol
USB utgång, mittkonsol
Coupe värmare, handsfack och panel under
AUX sladd stereo, fejk-kromade panelerna på instrument brädan och handsfack
Suflett, fjäder i plastlock

Har därför rätt bra koll på plastkvaliten i E46an, jämfört med E39an är det som ett helt annat bilmärke, stor nivåskillnad.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Hörrudu flumm...Ett franskt är väl inte så tokigt i bland :))
Sen håller jag med om att"plastigt intryck" är öken men att e46 är så illa tycker jag inte. Har ni stängt dörren på en Volvo V50? Är ungefär som en gammal Skoda Felicia..

Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
e46an kan väll ändå inte upplevas plastig, kanske något enklare än e39 men det är inte mycket det, har bytt dörrhandtag i e39an med och termostathus men det bytte jag aldrig på e46an, vad som går sönder är nog tur eller otur mest, tycker däremot efter ca 13 år med BMW att det mesta annat man hoppar in i utom BMW känns riktigt smäckiga och billiga, hoppa in i en volvo v40 tex och sätt dig från samma år som din e46a så ska du se att du riktigt snabbt vill tillbaka i din e46a =)

Lelle
BMWCS 03900
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Andersk:Jag är imponerad av din erfarenhet med dina 2år bakom ratten:)
Hatar annars plast lika mkt som dig,har därför ett flertal äldre kärror av olika märken som man kan njuta av.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Trucker:
Det gäller att börja tidigt :-)
02 tii touring är otroligt fränt.
Min äldsta just nu är en 83a, 323 och en M20 med mer mos, i övrigt helt orginal.
Just nu är det mest gasa på banor som gäller och kommer att köra i en sprint serie nästa säsong.
Men, håller med, en utsorterad gammal bil är betydligt roligare på gata än nytt junk.
E46an har inte ens diff-broms.
Säg till om du vill bli av med en touring.

/Anders
Måste säga att jag tycker kvaliten känns betydligt mer i e46an

Hade en 528 96 och nu en 330 02 och tycker 330in känns mer robust och bättre sammansatt

528an var också riktigt stabil men jag tycker nästan 330in är strået vassare
Andersk: Helt OT men som porscheägare så blir jag ju lite nyfiken på dina bilar. Vad är det för modeller? Banbilar eller för vanlig väg?
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
GE:
Vad kör du själv?
Tillsammans med brorsan har jag två.
968:
Mycket plast i karossen (front, motorhuv, fram skärmar, dörrar).
Det enda glaset är i vindrutan, sen är det plast.
Inredningen är spartansk, finns ingen men tänkte sätta in matta för att göra den lite "komfortabel". Full bur. Ingen stereo, logger med display, DL1.
Bromsarna är från 993, ställbara krängare (vassare än M030), monoballs i bärarmarna,
Quaiffe diff, lättat svänghjul, förstärkt tryckplatta och solida bussningar i bakvagnen. Ställbart chassi och borttagna torsionsstavar.
Den är gatreggad men har inte varit påställd på 3 år. Jag tänkte dock besiktiga nästa säsong.
Maskinellt är den renoverad men standard.
Riktigt vass bil men snäll att köra då den är välbalanserad och inte har något gummi-junk i hjulupphängningen.
Maximal däcksbredd fram och bak, just nu Toyo R888 på 18" BBS split.
Runt 3.5 negativ camber fram, 3 bak, negativ toe.
Det går att köra hur fort som helst med den, begränsningen är den mentala.
Kommer att tävla med den här 2011.
964:
Jag har haft den här bilen i 6 år men inte kört så mycket med den då den varit i åka-köpa-glass skick, dvs schysst gatskick men tung och gungig.
Körde den på Gelleråsen, fruktansvärt, ingen diffbroms, skinnstolar, bara gled runt i bilen. Orkade 4 varv och gav sen upp.
Ledsnade och har åtgärdat.
Glasfiber huv fram o bak, fet spoiler bak.
Full bur, tunna mattor, riktiga stolar och bälten.
Rensad inredning i övrigt, ABS switch. Ingen stereo.
Bromsar är "big red" fram och RS bak.
Maskinellt, renoverad, en ventilbricka sprack på Gelleråsen, Perrys motor fixade upp och nollade motorn.
Std G50 låda, renoverad, med nedväxlad slutväxel från Porsche Motorsport. GT3 cup diff, lättat svänghjul och lite solida bussningar här och där.
Gör 208 på 5an och 5800 varv men har ett acc av bara fn. Har även en std 6 växlad låda som jag tänkte sätta diff i för att kunna köra den här bilen på ringen.
Ställbart chassi, moton clubsport och ställbara krängare.
Powerflex bussningar i framvagnen.
Dansk avgassystem med headers, dvs värmekamrar bort, fantastiskt ljud...
Grymt trevlig bil som verkligen ger puls.
Den är gatreggad och jag har faktiskt haft barnstol i den.
Ska fixa vagnbok och kanske köra ngn tävling.

Dom här två bilarna gör att jag inte riktigt upplever att vare sig E46 eller E39 ger "körglädje". Dom är praktiska, håller ihop (bortsett från tunn-plasten).
Riktigt bra bruxbilar.
Andersk : Det låter som riktigt roliga bilar! :-) Själv har jag en vanlig 993 -94, original förutom lite småplock som ett dansk sportsystem, motorsound luftfilterbox och vanliga bilstein sportdämpare med en H&R sänkningsats. Helt underbar bil för mig som är mer landsväg än banåkare.
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Varför finns inte E39 ssom coupe. hade kastat mig över den då
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.