|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 540 e39 99 o har försökt söka osv men hittar inte exakt samma problem som jag har, problemet jag har är att asc/dsc lampan tänds ibland men bara efter att man har startat den efter att man har åkt en stund, tex varit in o handlat, den tänds alltså inte under färd. Sen tänds även den gula bromssymbolen med ett utropstecken ibland. Har kollat felkoder i carsoft o dom jag får fram är: På motor diagnosen får jag: 221 CAN Timeout ASC/DSC sen på intrument: F5 CAN Identification missing (ASC) o sen på Abs/dsc diagnosen: 58 CAN ERROR (Open circuit to DME1) 91 CAN ERROR 59 Fault, ASC shutoff valve sen även på växelåds diagnosen: 130 CAN - ABS/DSC interface alltså en hel drös med can bus fel, har försökt gjort rent kontakterna utan större framgång o tydligen ska abs modulen vara bytt av tidigare ägare dock vet jag inte om det stämmer. Är det abs modulen som strular eller nåt annat? | |
| Ingen som har nått tips? | |
| Har du testat att spruta kylspray på ABS-modulen när lampan tänds? | |
| Nej det har jag iofs inte provat, ska testa det. Men varför tänds den inte under färd utan bara när man startar den varm? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hur har du det batterikapaciteten ??? dippar den ned för mycket vid start uppkommer sådan här syntax error ibland ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Har faktiskt ett ganska dåligt batteri, antingen tjuvström eller dåligt batteri kan va läge o byta det o kolla om det e nån tjuvström. | |
|
Hej. Hur gick det med detta problem? har nämligen något liknande fel på min bil. / Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.