AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.468

Beställa fälgar

mkk230
Någon som har handlat på alloywheelsdirect.net?
Är dem pålitliga osv?

Hej igen, jag har handlat där två gånger i höst, till både min F11 och E92. Fungerar jättebra!

/Anders
mkk230
Nice Anders, dina fälgar ser grymma ut på din F11.

Hur lång tid tog leveransen?

Det tog cirka två veckor vill jag minnas. Det tar först en liten mindre tid för dem att få in fälgarna (tror inte de ligger på dem i lager), sen cirka en vecka för att få hit dem.

/Anders
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Dem e ganska dyra där

"Riktiga män kör diesel"
vad är det som är dyrt? Köpte mina Hartgefälgar där för cirka 23t, jmf vad de kostar hos Sam bilmode som är svensk agent för Hartge

/Anders
mkk230
Tänkte köpa vinterfälgarna därifrån. Vart sugen på fälgen 327 här i Sverige ville dom ha 14720kr men där kostar det ca 11tusen kr. Så lite tjänar man.

He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag menade inte dyra så, för allt är dyrt i jämförelse med Sverige. Jag menade bara att det finns ett dussintal andra sidor som håller betydligt billigare priser. Sen beror det på vilka fälgar man är ute efter, BMW fälgar eller fälgar av andra märken.

"Riktiga män kör diesel"
mkk230
Vilka sidor syftar du på då? kan kika lite där oxå.
mkk230
Anders du skrev att du betalade 23tkr men hos alloy så kostar dina fälgar ca 26.8tkr fick du rabbat eller?

Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
Jag handlade mina hos alloywheelsdirect och fick oerhört bra service av Chris som jag tror kundservice killen hette. Men då var pundet ngn krona lägre än idag så därför valde jag det tryggaste alternativet av dem jag hittade, eftersom de verkligen inte är bland de billigaste. Men de har ett gott rykte och jag anser att ett tryggt köp kan vara värt lite pengar faktiskt.

Och pris skillnaden som nu tydligen existerar mellan vad Anders gav och vad de nu kostar är antagligen valutakursen.

Finns fö. ett gäng trådar ang fälgköp i England/Tyskland i denna del av forumet så sök på bara :) eller kolla babybmw.net tex för mer englandsrelaterade tips.

/RV
mkk230
Ge mig att par adresser så jag kan kika

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.