|
|
|
|---|---|
figge80 |
Jag har ett problem jag har tyska i min lilla färddator och vill ha engelska men vet ej hur man gör.... Har provat med lite olika kombinationer men ej lyckas är det nån som vet hur man gör??? Tack på förhand |
|
Nedanstående är saxat från Mekartips på BMWPower och det funkade för mig när jag bytte till engelska på min check-kontroll (ofta felaktigt kallad lilla datorn). Dock var det inte exakt som det står men med lite fantasi fixade jag det. Prova, om du inte grejar det så ska jag sätta mig i bilen och knappa lite och sen berätta hur man gör. Lycka till! Alternativ 2, stora färddatorn: 1. Slå på tändningen 2. Håll "CHECK" intryckt tills hela displayen tänds. Tryck på "1000" och "10" samtidigt och samtidigt som du fortfarande håller in "CHECK"-knappen ("1000" och "10" kan behövas trycka in flera gånger) 3. Nu visas "TEST-NR:" i displayen 4. Tryck på "10" knappen (för att välja läget landsinställning) 5. Tryck på set/res-knappen för att komma in i rätt meny. Nu visas den nuvarande inställningen 6. Tryck "1" knappen för att bläddra fram ditt val. Tabell: 0 - Tyska (D) 1 - GB (Brittisk Engelska) Forts under Mekartips.. www.malte-racing.com |
|
figge80 |
Tjena Malte.... Jag har redan provat det men det funkar ta mig fan inte... Gör mig en tjänst och knappra lite med din kärra *snälla* Tack på förhand |
|
Jag knappar och återkommer.. www.malte-racing.com |
|
|
Har knappat, återstår att se om jag kan göra mig förstådd.. -Tryck på check och släpp, tryck in 1000 & 10 -"Funktion:" dyker upp på displayen -Välj funktion 01 med hjälp av knapp 1 -Tryck på set/res för att bekräfta -"Sprache: 1 engl." dyker upp på displayen -Stega bland språken med knapp 1 -Tryck alt. håll in set/res för att bekräfta Hoppas det funkar! www.malte-racing.com |
|
|
MalteK: Det här är en mycket vanlig fråga. Kan inte du skicka över beskrivningen till Janne eller Asken så att den läggs till den andra beskrivningen? /foo |
|
|
foo: Fixar det! www.malte-racing.com |
|
|
figge80: Tändningen ska vara på under ingreppet fast det listade du nog ut. www.malte-racing.com |
|
figge80 |
Tack ska du ha Malte..... Jag ska genast ut och testa..... Hör av mig om jag har fler frågor.. Ha en trevlig sommar.... |
figge80 |
Hej igen... Jag testade det där och det fungerade klock rent.... Men det finns ju en massa andra "funktioner" från 01-09 vad står dom för???? |
|
Malte: Tack för tipset! Funkade klockrent. //Palle |
|
|
figge80 & Palle: Kul att det funkade, blir lite enklare när det är på engelska. Vet inte vad funktion 02-09 står för, ska prova vid tillfälle. www.malte-racing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.