AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.207

Bmw 330 E46 läcker bensin ibland

Hej!
Precis köpt min första Bmw och vid första fulltank började det lukta bensin o blev blött under hela bilen.
Körde hemmåt o stannade på vägen då läckte det inget mer iallafall, men har sett att står bilen på tomgång en stund börjar det rinna ut vid höger bakhjul vad kan det vara? Var väldigt lite bensin i tanken när ja köpte den så antagligen visste förra ägaren om detta men inte sa något!!
Du får ju felsöka... tanka fullt och få tillgång till lyft då kanske du ser vart läckaget är.

// Alex
Sitter inte bränslefiltret placerat höger bak på dessa, tänkt emest på om det läcker där det är ihop kopplat.

Annars om du kan ringa förra ägaren och fråga om han vet vart det läcker.
Ska ringa förra ägaren imorn, annars kommer jag kika under bilen nästa helg o ta ner tanken o kolla över allt.
Visa användare
31
Helena325
325ia Coupé -92
jag hade samma problem. min luktade bensin då o då. så droppade de framför högerbak hjul. luktar de bensin i kupén också?

Mitt problem satt i kupén. under baksätet där finns ett lock som vi skruvade bort och såg att tätningsringen hade hamnat på sniskan, som då gjorde att bensinen trycktes upp där o sammlades runt om locket.
när vi hissande upp bilen på vänstersidan rann de ut. så vi gjorde rent o satt dit allt som de skulle vara o där efter inget mer bensinluktande.

lycka till.

Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla
Exakt bensin lukt i coupen också!

Har precis kollat under den luckan o det läcker massa bensin därifrån, då märkte jag att själva låsringen inte sitter fast, märkte också att det inte går att sätta fast den riktigt helt o hållet, så jag ska beställa packningen, låsringen o den som sitter på tanken o gör att man kan låsa fast alltihop, om det nu går att få tag i :S Annars är det väl bara tankbyte som gäller om man inte får fast alltihop?

MVH
Visa användare
31
Helena325
325ia Coupé -92
om du inte hittar någonstans att beställa på så tycker jag du kan kolla på någon lokal bilskrot om de finns något där. för själva lås ringen lär ju passa på flera BMW modeller.

själva låsringen skruvade man av den på din bil? har du provat o sätta packningen där den ska sitta o sen skruva på låsringen? eller är hela låsringen trasig?

Själva låsringen är ju hel, den gjord av nån sorts metall men när man vrider den kan man vrida runt den så den låser armaturen o packningen.
men tar man i lite mer så hoppar den loss. ser ut som den bara låser på ena sidan för vad jag tror så har någon plast sak på tanken gått sönder o då hoppar ringen loss när man drar åt ordentligt, Lite svårt att förklara men hoppas du förstår
Visa användare
31
Helena325
325ia Coupé -92
prova dra åt den så mycke de går. gör rent runt om från all bensin o annat som kan ha hamnat där, så de är torrt. starta sen bilen. kolla om den läcker ut något när bilen går. ha me dej en kompis som kan slå av bilen om de skulle börja läcka ut. då får du veta om de är något som har gått sönder eller om de blir tätt när du drar åt så mycke de går. lycka till.

Har dragit åt det så mkt jag kan o lät bilen vara på i ungefär 20min o inte en droppe kom det, men är rädd för att det kanske hoppar loss om det hoppar för mkt i bilen när man kör eller om det tränger upp igen om jag tankar fullt.

Mvh
Visa användare
31
Helena325
325ia Coupé -92
prova åk så någon vecka eller två så ser du ju om de kommer tillbaka då är de bara att byta ut dom grejerna.de kan ju vara så att när du drar åt så mycke du kan så hoppar den över låsningen på slutet.

hoppas de löser sej nu.

/Helena

Ska köra på såhär tillsvidare, hoppas inget är sönder bara att jag dragit för hårt så det gått runt sista låsningen. Tackar för all hjälp

MVH Johan
Visa användare
31
Helena325
325ia Coupé -92
de visar sej. jag tror att de där blir bra nu. du kanske får kolla till de lite då och då. för att vara på säkra sidan.

alltid kul att kunna hjälpa någon :)

/Helena

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.