|
|
|
|---|---|
|
Var och besiktiga m3an i fredags och som vanligt tittar jag alltid på broms- värdena och avgasvärdena på lappen. Men i dag när jag skulle sätta in lappen så stämde inte miltalen på lappen, det fattades 1000 mil jämfört med mätarställningen på bilen. Så med denna erfarenheten kan man inte lita på transportstyrelsens uppgifter. mvh stefan | |
|
Visst kan du normalt lita på siffrorna. Men... Den mänskliga faktorn spökar igen. Besiktningsmannen har läst av din mätare fel eller fumlat med knapparna när han skrivit in mätarställningen. Inget system är bättre än den svagaste länken. |
|
|
Bilprovningen verkar inte se så seriöst på att kolla mätarställningen enligt mina erfarenheter. Sist jag besikta var det lite problem med pixlarna,så han såg inte dom sista helt klart så då sa han bara "äh,vi struntar i det där" Frågade då om dom inte måste skriva in, och då sa han att det egentligen måste det utan att det är bra om den uppgiften finns då tex försäktringsbolag i bland kan vilja ha den uppgiften. Så när man söker på min bil är den rutan dom nu. Tycker det är trist eftersom jag alltid kollar gamla besiktningar vid bilköp för att se mönstret hur den rullat genom åren. |
|
|
Problemet för mig var att jag inte hade kört mer än 600 mil, så enligt besiktningsprotokollen så såg det ut som att jag hade skruvat tillbaka mätaren. Men det är löst nu, dom fick korrigera mätarställningen på bilprovningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.