|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om det är någon som kan hjälpa mig, köpte bilen för några dagar sedan, fanns dock ingen stereo i den och när ja skulle sätta i min så upptäckte ja att kablarna var klippta, mätte upp +, jord, ACC, och belysning, högtalarnkablarna satt som par och ja ohm mätte dom, men ja får inget ljud?! Sitter det någon förstärkare eller nått så det ligger lågnivå? det finns 3 kablar över som det ligger + på nå´n utav dem, någon som vet hur man ska koppla för att få ljud? Det sitter 3 högtalare på varje sida ifram och 2 i hatthyllan i bak. Tacksam för svar. Mvh Johan email: johan.claesson@anovo.se | |
| Ring till gamla ägarn o fråga vad han gjort med kablarna.. | |
|
Som du beskriver har du Stora Hifi (Klang)paketet och exakt samma problem jag hade en gång. Systemet är aktivt o förstärkaren (sitter bak i kofferten uppe till vänster under klädslen) skall matas med spänning, blå eller blå/vit från stereon märkt amp(lifier) och kabel till först är vit (99.9% säker). Inga lågnivå används utan använd högtalarkablarna som vanligt. Fixa spänning till förstärkaren så skall du se att det börjar spela. //Kristian |
|
|
Tack så mycket Kristian! Ska genast gå ner i garaget och testa. Sen är det bara problemet med att veta vilka kablar som hör till vilka högtalare, men det går ju rätt lätt att testa sig fram till. Mvh Johan |
|
|
Kolla detta, för kabelfärger. Länk /Marcus |
|
|
Grattis till köpet Johan! Skönt att slippa 320´n va!? :-D Nu är vi 5st som kör ///M3 i vår lilla stad. Du får svänga förbi jobbet så man får spana in kärran någon dag. Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.