|
|
|
|---|---|
|
Hej det var ett tag sen jag skrev här, efter diverse otur och idioti. Så jag vill köpa en bmw igen, bästa bil märket jag har kört, men min fråga är, jag vill ha en bil som är snabb och rapp, mycket lull,lull. Har provat en 518, det var nog det slöaste jag åkt i, tryckte full gas flera gånger men ack vad slö den var. Så det är ute slutet, men vad finns det för fler modeller i 5 serien som inte drar så mycket bensin, är snabb och rapp, mycket tilbehör, så vilken rekomenderar ni?? en sann bmw älskare fubar= fucked upp beyond any recognition | |
| Du får nog tala om vad du har för budget om du ska få nåt bra svar på frågan. | |
| inte drar mycket bensin men är snabb och rapp? en 535d drar ju ingen bensin så där har du. Ska du köpa en ny eller vad surrar du om? | |
|
Hur mycket "lull-lull" är väl ifrån exemplar till exemplar. Men rent generellt ju högre upp i floran du tittar desto rikare utrustade brukar dom vara. 7-serien är mest lull-lull och 1-serien är minst. Sedan "snabb" och "bensinsnål" är ju svårt. Hitta en diesel är min rekommendation ifall du åker många mil om året och vill ha bra fart ändå. 535 om ekonomin tillåter. |
|
| Tja, en 518 ska vara slö....kanske är en E39 528 en bil som träffar hyggligt rätt på din önskan? Verkar som att den går att åka billigt med. /// Daniel | |
|
Ja, jag har ju råkat ut för lite trubbel innan, läs mina andra inlägg, men låt oss säga en 20 k kan jag nog klämma fram, jag har även tittat på några 325, det är ju en rätt liten bil och 191 hkr, så det skulle kunna vara något, men vi får se vad som händer med mitt tidigare miss öde, tack för era svar fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
och den behöver absolut inte vara ny, har den gått 25-30 k mil då är det helt okej så länge servicen är gjord som den ska och den inte är helt söder rostad. sen det med extra utrustning är ju mest en kul grej, absolut inget nödvändigt fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
| Med den budgeten skulle jag leta efter en fräsch E34 525 eller eventuellt kolla på tidiga E39 523/528, det kan nog gå att få tag i en som inte allt för slut för 20k. Problemet med bilar i den prisklassen är ju att finna dom fina bilarna. | |
|
Ser att du kikat på 3-serien nu också.. Tja, försök att hitta en 328i E36:a med diffbroms och man.låda...den går tillräckligt bra för att få kallas "kul" för dessa slantar.. Ok,för 20 papp kanske du inte får en så fräsch 328:a, men inte helt omöjligt att finna en i ett hyfsat bruksskick kanske. Annars så visst är en manuell 325 E36 också tillräckligt pigg/kul, eller varför inte en 323:a. Jo..roligaste 328:an är absolut den med enkelvanos(dvs årsmodell 95-97/98 och E36 som sagt). Dubbelvanosmaskinen som kom någon gång 98 och till E46 modellen upplevs lite tristare i karaktären..dock lite snålare, och egentligen också omöjligt att få för 20000kr vad jag kan se(OM inte du hittar en verklig långmilare med defekter som kräver öppning av plåskan ytterligare såklart..men det ville du ju inte ha vad jag förstått :)) Mvh Janne. |
|
| Jag är ruskigt nöjd med 328:an, bortsett från att den är trång för en barnfamilj... 20-30k köper en skaplig 328:a... Har min ute på annons nu, men är ruskigt tveksam att sälja den när man ser vilket skit som folk på blocket vill sälja på en för samma pengar... Det är gamla rostiga Corollor, sunkvolvos och fan och hans moster... Ta med dig ngn som har koll bara så du inte köper ett "lik"... Sedan, med tanke på att du haft otur förr, var lite sekektiv med vem du köper av, du vet vad jag menar... ;) Lycka till! | |
|
okej tack för era bra tips, ja jag ska hålla ögonen öppna, får se vad det blir, kommer in igen när jag har köpt min kärra, ha det bäst alla fubar= fucked upp beyond any recognition |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.