AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.267

Vinterdäcks paket till E90, Tips?

Då jag importera min Bmw 330 E90 så har jag inte vinterdäck. Först va jag sugen på att köpa några däck och dra över mina nuvarande 18" fälgar. Men de blev ganska dyrt.

Så nu e jag mer sugen på att köpa nya 17" med vinterdäck till. Tyckte dessa va rätt prisvärda? Jag ska varken köra specielt snabbt...eller bry mig så mycke om utseendet.

Andra tips på hur man kan lösa de?:)

Länk

Såg inget paket på din länk utan enbart priset på en 17" fälg.

Detta kan kanske vara ett alternativ?
Länk
Man får tydligen klicka på färdiga paket för att de ska funka.

Hur passar E46 fälgar på en E90 bil?

Har sett nån sida där man kan se alla Bmw´s orginal fälgar med alla möjliga mått. Nån som kan länka till den?
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Jasg har precis samma fälg till min vinterdäck och det fungerar utmärkt. Min är 16 tums fälg men samma märke som den här och däcken är nokian rsi, icke dubbaty.
Fel ET på E46 fälgar.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Tänk på att 330i E90 har så pass stora bromsar att inte alla 17" hjul kan monteras. En del fälgar har en "valk" på insidan som kan ta, eller en konisk form som också gör att de tar i bromsoken. BMW:s originalfälgar i 17" för E90 passar och en hel del eftermarknadsfälgar i 17" passar också, men inte alla.
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Det var en däckhandlare som sa till mig att ACE edition fälgar är konstruerad för att passa in med BMW bilars stora bromsar. Jag har en vanlig E91 320i och har kört ett år med ACE fälgen och har inte upptäckt något problem än.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
330i har klart större bromsar än 320i, men stämmer man av med däckhandlaren så borde det inte vara något problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.