|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har köpt en begagnad e60 som är förberedd telefon(blåtand) Jag undrar som bmw nybörjare vilka grejor man mer behöver för att ansluta telefonen, o var man köper dom? | |
| Telefonen ansluter du ju trådlöst så du måste inte ha några "grejor". Bara att aktivera bluetooth i telefonen och para ihop den med bilen. Läs telefonens resp bilradions manualer för att se exakt hur man gör för att para ihop dem. | |
| Jag har åxå hållit på med det där. Jag har följt manualen till punkt och pricka, men Iphone 4 hittar inte bilen dessvärre. | |
|
Med enbart blåtand får du inte tillgång till den yttre antennen så strålningen från själva telefonen blir maximal vilken kan störa bilens elektronik samt strålningsskador på kroppen (om nu detta är ett verkligt problem?). Du får heller inte laddning av telefonbatteriet, men du så klart kan använda mobilladdaren från cig uttag. Skaffa en snap-in adapter så få du alla funktioner, krävs att du får tag i adapter till din telefon, till 5-serie finns det nog rätt många varianter |
|
| Helt onödigt med ¨tillgång till yttre antenn¨! Svindyr snap-in adapter som dessutom inte finns till alla telefoner och man förlorar ett bra förvaringsutrymme. Eventuell strålning och störning av elektronik?? Eee.. aldrig hört talat om att elektroniken skulle störas av blåtand och då nya 5:an, F10/11, mfl går att få med en enklare variant av blåtand, Utan yttre antenn och snap-in laddning mm, så talar det för att det absolut inte störs. Funkar utmärkt för mig och skulle inte vilja vara utan, tveklöst det bästa tillbehöret! Men kan hålla med om att ¨hajfenan¨ på taket ser bra ut :-) Mvh | |
| Tack för alla svar, jag trodde att adaptern var nödvändig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.