|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Råka u för en jobbig grej. började imorse när jag åkte att batterilampan blinka rött ganska konstant. sen nu på eftermiddagen så lös den. jag var på G till örebro, så jag slängde i ett extra batteri i bilen. först slog han ut radio och ABS/Antisladd. sen airbag, sedan hastighetsmätaren.. då var jag nästan framme.. då stannade jag och böt batteri direkt och vände hem med fart! då lös lampan en stund kanske 30 sek. sen slocknade den och lös INTE på hela vägen hem :o. sen sängde jag av bilen gick in drack kaffe, gick ut startade och lampan höll på o blinka lite, o lös kanske 10sek sedan lös den inget mer från ena sidan kumla till andra (Hemma.) nu har jag inte provat.. satte de "vanliga" batteriet på laddning ialf. Jag har sökt massa, men kanske är trög, men det ända jag verkar fattat är att det inte är Kolen i generatorn? Jag skulle uppskatta lite funderingar då jag är i behov av bilen på veckorna då jag jobbar udda nattider och åker 8mil/dag. så bilen måste fixas på måndag! hoppas på att inte behöva byta generatorn nu när det snart är jul o massa julklappar =( men måste är måste.. men tänkte höra här först ialf efter tips på felsök, som jag måste göra imorgon. (När jag är bakfull och som mest peppad =D ) Mvh//Emil | |
|
Nehe. Ingen som vill komma med nån fundering.. Nåja, jag rev där generatorn igång, upptäckte at den helt smockfull med en skog eller nå. (Löv, barr nån liten gren osv..) Allt kom från röret som jag antar ska kyla generatorn.. så han lär ju gått varm! Ska nog åka till kumla bilelkillar med den nu o se vad dom säger! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är inte helt ovanligt att det blir på detta viset. Kumla Bil el är duktiga mig vetligen en gammal Saabmek som drivit det i 25 år minst. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
ok :p. lite surt bara.. men han var billigast på att fixa en utbytes generator ialf! 3400:- med moms. hehe skit kul, haft bilen en månad.. :| Han mätte upp o kolla igenom den gamla, var bara soppor tyvär sa han. han visade mig. Inte mycket o göra! han var bra ialf kan rekomenderas. |
|
|
Har en beg generator från en 523i -98 som fungerar klanderfritt. 0730970524 om du är intresserad. |
|
| Fan att du inte hann före, fick köpa en ny =( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.