|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu haft min 52020dTA ett par veckor! Ok detta är vad jag tycker: Utseende: underbar färg, sophistå grå kräver dock lite tvättande men detta gäller nog de flesta mörka nyanserna. 18" 328 fälgen hamoniserar helt ok men 19" vore perfekt enligt mig! Invändigt toppen snygg med vitbeige skinnklädsel, sportstolar och orginal svarta lister, men dessa får lätt fett fläckar så där blir det att putsa! Standard Chassit har en perfekt sättning sättning för mig Komforten är hög, det jag kan störa mig lite på är däckljud, men detta är jag fullt medveten om då man får detta på köpet med bredare däck. Motor och automatsport är perfekta ihop! Motorn räcker till, har en härlig karaktär speciellt ihop med sportauto i sportläge. kan bli lite sävlig och svag karaktär ihop med normalläget då lådan strävar efter att spara på dropparna och lägger sig högsta möjliga växel på ett varvtal där det inte finns kraft för snabba accelrationer. Motorn är helt tyst i kupen under färd oavsett hastighet. Jag har legat en bit över BMW´s angivna 0,53 l/mil men hon är inte inkörd och det har varit en del testande hit och dit så färdatorn står på 0,64 l/mil Kommer säkerligen gå ner en hel del. test i lungn motvägsfart gav 054 l/mil. Utrymmet i bilen är okej men sportstolarna bygger en del extra men de ger ett bra stöd och bra komfort, inte som komfortstolarna men helt ok. två vuxna åker mycket bra i baksätet. lastutrymmet kunde vara lite högre enligt mig, längd och brebb är bra och det borde finnas mer utrymme under mattan bak, tror BMW satt batteriet där, varför vet jag inte. Det var några snabba reflektioner på en bil som har känslan i kvalitet och uppförandet gällande motor, växellåda och väguppträdande håller absolut toppklass :) "Always a driving machine" Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.