|
|
|
|---|---|
|
Tja alla. Min bil går fint, men när den står på tomgången så går tempen upp. Och sen när man varvar/kör så går den ner igen. Att tempen går ner till normalt (90 grader) när den får tryck? Då undrar jag, kan det vara Termostaten? Skulle va underbart om någon visste vad som kan vara felet. /MVH | |
|
tycker de låter som att vattenpumpen tappat några blad så den inte pumpar runt ordentligt på låga varv. BMW ownz |
|
|
hej Tror inte att nåt blad i vattenpumpen gått.Snarare termostatfel. Genomspola systemet och byt termostat+vätskan så blir det bättre. Hade du ac. på denna. Lycka till HN |
|
|
Nope, har ingen AC. Så jag måste byta termostat? |
|
|
haknil: en vänlig fråga. tror du termostaten inte öppnar ordentligt? BMW ownz |
|
|
Då min termostat pajjade så blev visade temp-mätaren aldrig så högt som normal. Den kom aldrig upp i temp ordentligt. Den stannade på 25-30% och varavade man på tomgång kunde man få uppden på 40% (50%=rakt upp = normalt). Fick problem med HC-värde på besiktningen men byte termostat och sedan var även HC frid och fröjd igen. BMWs termostater är väl konstruerade för att hänga sig i öppet läge då de går sönder - då kokar ju inte bilen utan bara går lite sämre tills man bytt. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| men det går att köra och allt. men det är när bilen står på tomgången går upp... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.