|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft bilen på lackering och när jag hämtade ut den för tre dagar sen, så verkar radio/stereo lagt av helt. Det händer absolut ingenting när jag trycker på volymknappen eller audioknappen i mittkonsollen. Ingen text i displayen antyder att det ens finns någon form av radio eller cd installerad i bilen. Är det en slump att det hände när den var inlämnad eller kan något hänt på lackeringsverkstaden som slog ut både radio och cd? | |
|
Kan de vara som det är på E39, har du svagt batteri så stänger bilen av icke nödvändiga funktioner/prylar så den kan starta! Så var det på min E39:a, med nyladdat batteri så fungerade den igen. Alpina B8 Länk |
|
|
lackfirman har inte dragit ur en del säkringar? Hände mig efter just en lackning. /Johan |
|
|
Tack för tipsen! Jag har bytt batteri (till ett förmodligen också sunkigt, men nyuppladdat batteri) och kollat säkringarna för radio och cd, men det funkar fortfarande inte. Jag ringde lackfirman och frågade och då sa han att batteriet dragit ur under tiden de hade bilen och att man på vissa bilar måste programmera in radion igen när batteriet dött. Kan det vara det som är problemet och isåfall är det någon som vet hur mycket BMW tar för att programmera in radion igen? |
|
|
Idag löste jag problemet! Efter mer sökande på forumet insåg jag att det finns en säkring på baksidan av själva kassettspelaren. Sagt och gjort, ut i bilen och skruva loss enheten och kika på säkringen och visst hade den bränt av! 5kr senare på OKQ8 och jag hade ljud igen :-) Forumet är fantastiskt och jag vill tacka för all hjälp jag får här! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.