AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.095

nedre plast på m3 fronten passar ej?

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
beställde en m3 loockalike spoiler med den nedre plastvingen på styling4u för ett par månader sen. har haft den på lackning ett bra tag och fick igen den ida. (för ett bra pris)

när jag skulle skruva fast den nedre plasten ser den ut att vara för stor och inte passa riktigt mot spoilern! spelar ingen roll hur jag försöker vika och dona, får glipor på 3-4 mm!!!!
vad göra?

sen tycker jag passformen var sådär i övrigt. nätet satt inte riktigt bra så fick limma. sen fick jag böja och skrapa skenor på den för att få dit den. sen passar inte plasten som ska leda luften till bromsarna så bra. dimljusen blev lite snea först men de gick att justera med lite finess :/

BMW ownz
gO
1.407
gOry
335i Touring
Lämna tillbaka?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
allt ihop? och efter så lång tid går de?

BMW ownz
gO
1.407
gOry
335i Touring
Regel är att man alltid provmonterar innan lack så man kan göra justeringar då,
Jag skulle prata med styling4u och se om de kan hjälpa dig.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jo missen var ju att jag inte provmonterade på bilen. men de slutade iaf som de skulle utan att behöva jävlas för mycket eller förstöra något.

sen tog jag för givet att plastläppen skulle passa på spoilern när den hör till den....

BMW ownz
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Piratgrejer ska man aldrig ta för givet att det passar ^^

Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Tänkte bara tillägga att vi själv har monterat en lika dan frontspoiler på våran Demo bil och som du säger så är läppen lite knepig att få dit då man måste börja att fästa den i en kant och sedan skruva fast den eftersom från kant till kant, du lär inte få någon glipa om du har lite tålamod.

Det medföljer små metall brickor som du skjuter på stiften för att fästa grillen, här måste du ta hjälp av en 8:ans hylsa så du får jämt tryck över brickan, är riktigt svårt att försöka klämma dit dom för hand, när dom väl är på plats sitter grillen ordentligt och du behöver ej limma.

Luftkanalerna till bromsarna passar ej från en vanlig spoiler så där har du nog felet.

Övrigt så är infästningarna som original både på fronten och på dimljusen, det krävs ett par skruvar om man vill att dimljushållarna ska sitta ordentligt fast i frontspoilern, på samma sätt som som är monterade på en orignalspoiler.

Detta är lite tips om hur man går till väga, inte svårare än att montera en originalspoiler om man har vanan inne.

Mvh Daniel styling4u.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.