AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.760

Köptips Z3 M roadster

ch
11
charlies
Volvo S60 2,5T summum inscription
Efter 2 år utan Z3 har jag beslutat mig för att åter skaffa en, fast den här gången blir de en Z3 M så en liten uppgradering från 2,2 till 3,2 liters motor...

Men till frågan om just denna skönhet så undrar jag lite inför själva köpet, har dock inte hittat nån än men de kommer nog ganska snart skulle jag tro och just därför undrar jag vilka svagheter och brister dessa modeller har och vad man bör se upp med och gärna någon form av utrustningslista, kan också tillägga att de blir en roadster.... Alltså en sommarnjutare....

kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Liten uppgradering? Är som natt och dag mellan dessa modeller!Du kommer troligtvis ej att ångra dig,en underbar bil! Alla bilar har sina svaga punkter,men jag kan inte finna några större. Kanske för att jag är helfrälst på modellen,är ju den mulligaste och vackraste z:an. Eller??

Klabbarparn
ch
11
charlies
Yes, som sagt så är de dags att skaffa nåt roligare än dagens pendlarbil (S60 2,5T ) som ger lite glädje om somrarna... Ojaaa, de är riktigt snygga... Gäller bara hitta en i bra skick med full historik och relativt OK pris... Hurdana priser är de annars på reservdelar och service?

Någon som vet hur många de finns i landet?

Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
du har powerpost charlies
ch
11
charlies
Yes, Thank`s, powerposten är besvarad...

Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Z3an bygger på E30 och E36ans delar mao mycket delar är av standardmodell såsom lager, hjulupphängning osv osv så bilen är billig när det gäller reservdelar.

Har haft min i ett antal år nu och kommer inte att sälja den.

/P
re
119
rensvind
BMW z3m 1998
Saker att kolla efter (som inte är *jättevanliga* problem men som iaf kan vara problem:

Lyft mattan i bagageluckan och kolla svetspunkterna som sitter i chassiet mot diff-klumpen. De kan ge sig. Annat "problem" är att stolarna glappar fram och tillbaks vid gaspådrag och broms. "enkelt" att fixa med nya bussningar, men kanske värt att pruta på om man nu upptäcker det.
Kolla under motorhuven vid de kuddar som finns som huven har för att vila mot chassiet. Finns en på var sida vid gångjärnen typ. Det kan gärna rosta i chassiet där pga av vibrationerna etc. Köp gärna ngn tejp och sätt där i förebyggande syfte..

Det är vad jag märkt av som eventuella "problem" som finns på en del av dessa bilar,
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Kolla också tecken på eventuella krockskador som ojämna glipor i karosseriet, särskilt vid fram och bakspoiler då många av dessa bilar har varit i diket och hälsat på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.