AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
863

Fel på kupéfläkt och värme

Gi
9
Gizm0
523iM -00
Kupéfläkten i min 523 -00 med 2 zons klimatanläggning beter sej underligt, jag har fläkthastigheten inställd på det lägsta men den varvar upp till högsta hastigheten iaf, den pendlar även mellan det inställda värdet o högsta hastighet, oftast är det fullt flås helatiden.
Brukar vara låg fart på fläkten när jag sätter mej i den och den har stått över natten eller över dagen och det är kallt i bilen, men sen varvar den upp igen.

Värmen beter sej oxå konstigt, ena stunden är det normalvarmt sen helt plötsligt blir det stekhett om fötterna fast temperaturn är inställd på 18-19 grader, kan även tillägga att det blir imma på rutorna i bilen väldigt lätt, om jag kör så kommer dimman på ett par sek och man ser inte vägen längre. Då får jag dra på fullt ös på bara vindrutan men det hjälper ingenting, även att sänka värmen hjälper inte det är ändå stekhet luft som kommer på rutan. Så bästa sättet o få bort den är att stänga av klimatanläggningen helt o öppna sidorutorna.
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Kan det vara tempsensorerna i kupén som börjar ge upp kanske och skickar fel värden till klimatanläggningen?
kolla värmeventiler och tempsensor lilla fläkten i kliman eller effektsteget till fläkten 3 vanliga saker .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.