AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.395

Comfort Key fungerar ej

Po
21
PontusBC
530d Touring -04
Tesla Model S 85D i Maj
Hej, jag har som sagt en 335Ci -07 som jag valde till Comfort Key på och förra hösten/vintern började den krångla. Problemet verkar vara att när det är kallt ute så fungerar inte Comfort Key utan jag måste trycka på nyckeln för att öppna bilen sedan går det bra att starta den utan att sätta in nyckel i låset. Det går också bra att öppna bilen om den stått låst mindre än ca 5min. Förra vintern/våren (08-09) hittade dom inget fel hos BMW och snart var våren här och problemet borta. Denna vinter (09-10) var bilen inne igen och då fick dom felmeddelandet att handtaget måste bytas, detta trots min beskrivning och att det var samma problem på passagerar sidan. Så jag lät dom byta handtaget sedan var det vår igen.
Nu är kylan här igen och problemet, kanske ska säga att det är samma problem med båda nycklarna och att nu fungerar inte värmen i bakrutan heller.
Min tanke är att det kanske är dåligt batteri och att bilen då stänger av "onödiga" funktioner eller något liknande. Är det någon annan som varit med om något liknande och vad kan man göra?

Tacksam för tankar kring detta!

Det är alltid den långsammaste som ligger först i kön...
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Att regelbundet underhållsladda moderna bilar känns som ett måste nuförtiden. Haft samma symptom på min 330-07 med komfortöppning men jag vill minnas att det blev bättre om batteriet var nyladdat. Har även för mig att komfortöppningen fungerade bättre under sommaren än under vintern.
Po
21
PontusBC
530d Touring -04
Tesla Model S 85D i Maj
Tack för det svaret, jag ska ladda batteriet i veckan och sedan återkommer jag och berättar om det gjorde någon skillnad.
Po
21
PontusBC
530d Touring -04
Tesla Model S 85D i Maj
Hej, nu har det hänt märkliga saker.
Jag laddade batteriet i söndagskväll (31/10). Efter det fungerade allt bra tills jag skulle åka hem ifrån jobbet i tisdags (där står bilen i varmgarage) då var bilen helt död och jag fick starta bilen med extern ström. Bilen var helt urladdad, klockan stod på 09:24 när jag fick igång den. Jag lät bilen gå extra länge och efter detta har bilen fungerat perfekt, jag hade dessutom bilen på service på fredagen och bad dom kontrollera batteriet och enligt BMW's kontroll var batteriet i bra kondition.
Vad som gjorde att batteriet laddade ur på tisdagen vet jag inte och har heller inte kommit på någon bra gissning, men som sagt nu funkar både lås och bakruta perfekt.

Så för hoppningsvis är detta slutet på denna historia.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Låter som fukt i handtaget så det blir kortis så batteriet töms på ström. Löses via att byta dörrhandtag. Kolla in 7serieforumet, WAN där som kör 760 03 har gått igenom det.

Mvh
Asken
Po
21
PontusBC
530d Touring -04
Tesla Model S 85D i Maj
Hej, tack för tipset. Dock började problemet innan BMW bytte handtag och fortsatte efteråt, problemet med comfortkey. Problemet med att batteriet laddade ur har bara hänt en gång och jag hoppas att det inte händer igen, men det var bra att veta det där med handtaget om det skulle hända igen.

/ Pontus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.