|
|
|
|---|---|
|
Jag har nivå reglering på min 745ia 85 den är ur funktion... (i botten) provade att lossa hydralslangen vid dämparen.. den va torr! Var ska man felsöka? (finns hydral olja i behållaren vid vänster reservhjulsbalja) Ifall det skulle visa sig att en dämpare är pajj eller pumpen är trasig vad kostar dessa? Passar vanliga e23 dämpare... har igentligen inget behov av nivå reglering | |
|
...jag har låtit plugga nivåregleringen på min E32 735iL. Det var inga problem alls, bytte fjädrar och satte dit vanliga Monroe gasdämpare. Det behövdes förvisso några adaptrar för att dämparna skulle passa, kostade några hundringar. Dämparna gick på dryga tusenlappen styck, fjädrarna trehundra nånting. Betydligt billigare än att sätta dit original med nivåreglering som kostar 5200.- / st plus arbete. /Micke |
|
|
Nån som har liknande erfarenheter med e23? |
|
|
Pumpen sitter vid baljan. Om det finns olja i behållaren så är det nog någon av ventilerna som inte vill släppa fram. Du har 3 saker som styr, rätta mig om jag har fel. Det första är nivåsensorn, den sitter med en liten arm på krängingshämaren, kontakten till den sitter i bagaluckan precis vid skarven baksäte bagagelucka. Den hade ruttnat för mig. Ställe 2 är en magnet ventil som sitter på själva pumpen, och så har du ställe 3 som är någon slags balans ventil som sitter i en T-korsning under bilen. Du kan ju alltid kolla om pumpen snurrar. Det sitter ett relä vid pumpen som du kan prova att tvångsköra. Mera tipps kan jag inte ge dig, tyvärr. Min vill inte heller komma upp och jag har inte riktigt haft möjlighet att testa mig fram. Vad gäller att plocka bort den, så är det lite synd eftersom det är roligt med extrautrustning, men det ska bara vara att skaffa nya fjäderben bak och tuta och köra med det istället. |
|
|
Tack för informationen Jag ska kolla på det nästa helg :) för nu i helgen är det juh powermeet |
|
Perre |
Polarn slet bort sin nivåreglering på 745 82:a och satte dit vanliga stötdämpare. Jag tror inte att det var några problem(borde ha hört nåt då mecka inte är hans största intresse). Mvh Perre |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.