|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett jätte fult klistermärke som förra ägaren har satt fast på utsidan på bakrutan som jag vill ta bort. Hur gör jag på lättaste sätt för att få bort de utan att skada rutan? Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla | |
| Jag brukar använda en varmluftspistol. | |
|
Var bara försiktig med att inte hålla varmluftspistolen för länge mot rutan så det inte händer roliga grejer med rutan :) Bästa och lättaste du kan göra för att få bort klistermärke, så gjorde vi på volvo fabriken när vi klistrade stöldmärkningsdekaler och någon hamnade fel. "Riktiga män kör diesel" |
|
| Tummen! Risk för viss smärta, men å andra sidan så är det gratis:-)! | |
|
Räcker med hårtork om du inte har varmluftspicka hemma. //amullo |
|
| Ett rakblad måste ju vara enklast? | |
|
Blir det klisterrester kvar så har Biltema ett medel som heter Label Off som funkar. Jag brukar använda rakbladsskrapa när märket sitter på glas. |
|
|
Tack för alla super tips ! :D Nu åker den fula dekalen bort ! Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla |
|
| Stod det "Ölands Djurpark" på dekalen? | |
|
nope. de stog curb. va de nu är för någe... Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla |
|
|
Aha. Fick en "Ölands-djurpark-dekal" klistrad på bilen för några år sedan. De sätter en dekal på alla bilar på deras P-plats och det blir några stycken under en sommar. Märkte det först när jag kom hem och den dekalen var i det närmaste omöjlig att få bort. Ser dessa dekaler titt som tätt i trafiken. Hade jag sett dekalen när jag varit där hade de fått ta bort den, undrar fortfarande hur de skulle ha gjort :-) |
|
|
Du hade köpt bilen i Falun va? Om jag inte är ute och cyklar är Curb en butik där. /T |
|
| Robert Lundberg: Du kunde ha polisanmält det. För de har ingen rätt att klistra fast dekaler på din bil när den står på parkeringen. | |
|
Ölands djurpark säger att de kletar ner alla bilar so minte tutryckligen säger nej tack. Detta beteende gör att jag INTE avser besöka dem med mina bilar. Eller får man väl ta med ett stort gäng klistermärken "Ingen reklam tack" och kleta på deras biljettlucka eller något så de får smaka sin egen medicin ;-) /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.