|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag körde hem från jobbet tändes varningslampan för dragkroken (har infällbart drag). Lite oväntat var det eftersom kroken inte utnyttjats på ca en månad. Jag stannade bilen och provade att fälla ut kroken och sedan fälla in den, lampan lös fortfarande, provade att ha den utfälld med samma resultat. Tröttnade sedan på denna övning eftersom det ösregnade, ringde BMW Göteborg från bilen men gav upp efter 30 minuters väntan i kö. Har hört att kroken kan "tappa" minnet och alltså inte veta vilket läge den befinner sig i, är det någon vänlig själ som varit med om detta problem eller har en lösning. Det är väldigt irriterande att åka runt med en röd varningslampa hela tiden Get there fast, take it slow | |
| Tryck och håll inne knappen i 10s eller något sådant. | |
|
Det tipset har jag faktiskt testat, gjorde tyvär ingen skillnad. Skall snart gå ut till bilen, håller tummarna att felet avhjälpt sig själv under natten. Get there fast, take it slow |
|
| Vet inget så om detta, men kan det hjälpa att koppla loss batteriet ett tag, så allt nollas..... | |
|
Hej! Jag har detta problemet oxå.. Hur löste du problemet? Mvh Henrik Länk |
|
|
Jag höll på med att trycka in knappen för att fälla ner draget ett par gånger sedan löstes det. Jag hoppas även detta funkar för dig. Jag fick alltså hålla på ett par ggr innan det funkade så ge inte upp. |
|
|
Hej! Jag fick det inte att fungera trots bra tips här på forumet så jag fick åka in till Jacobssons bil i Jönköping med hopp om att julen inte skulle bli helt förstörd. :) När det var klart ringde de och berättade att de hade bytt hela draget. Bmw hade fått in några bilar med detta felet så de tog det som goodwill! Fick tillbaka bilen samma dag. Har läst en del trådar här på forumet där många skrivit negativt om Jacobssons bil i Jönköping men jag har inte haft några som helst problem med dem de senaste gångerna jag varit där. Nu senast vid ovan nämnda problem men sen har jag även fått lämna in min E46 vid några tillfällen, bilen laddade inte batteriet. Istället för att byta till en ny generator så "renoverade de den gamla, de tog in den samma dag och jag fick tillbaka den dagen efter. Snabbt, smidigt (blev hemkörd så jag kunde hämta vår andra bil) trevlig service och inte så värst dyrt heller. God Jul! Mvh Henrik Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.