AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.366

Är du en Diagnostest Guru..?

Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60

Hejsan..

Har märkt att "Hemma diagnos testarna" har blivit fler och fler och finns mycket diskussioner dessa emellan om hur man bäst jobbar med sina system.

Vissa verkar ju vara otroligt kunniga och det verkar som att dagens diagnos testare är otroiligt avancerade och kan avläsa oändligt med fakta..

Jag är dock väldigt dåligt insatt på detta område och det verkar som att det kommer gå åt åtskilliga timmar samt pengar för att själv klura ut hur allt funkar.

Skall man boka tid på BMW för ett diagnos test så kostar det ju massor och man skall vara glad ifall man får tid innan årsskiftet.. Även så har jag numera flera dåliga erfarenheter med Förenade Bil och börjar tveka på deras kompetens.. *tyvärr*

Hur som helst så undrar jag om det finns någon duktig inom detta område någonstans i Skåne som kanske har lust och tid att vilja göra ett test på min bil samt nollställa eventuella felkoder.

Enda felet jag känner till med min bil är att PDC inte fungerar och troligtvis så är en sensor trasig men vore ändå roligt att köra ett test så man vet att allt är u.a.

Alltid kul att träffa bilintresserade personer och snacka lite skit och detta forum är ju skapat för att vi vill hjälpas åt.. =)

Betalar sjävklart för jobbet..! =)

Mvh
Peter

Ifall jag bott i skånde hade du haft mig där över en kopp kaffe medans maskinen läser av koderna. Och kaffe hade varit den ända betalningen du fått betala:D Men nu bor jag ju tyvärr en ca 60-70 mil från dig.
zcooter
Åk bort till www.nfs.nu i Malmö Så gör han det för en billigare peng än Förenade bil
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60

Ja det var ju synd Decerto att du inte bodde närmare..=)

Efter fikan så kanske jag hade kört ifrån dig i bilspel. Ser att du diskuterat GT5 och kanske du gillar bilspel precis som jag.. =)

Länk
Visa användare
105
Martin 740iA
850 iA -92 Diamantsvart
Hej. Bor själv i Skåne. Vill bara sticka in och hålla med Zcooter, NFS i Fosie läste snabbt av min fd 750 till en billig peng. Fick veta precis vilken PDC-givare som strulade på 5-10 min.
Lycka till:)

Njut av livet :)
Martin Rydell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.