AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.315

Krockskadad M3..

Sida 2 av 3
Todd
Ajaj, men står inte det med i serviceboken eller dylikt? Det låter lite väl magstarkt att sälja den till ett så pass högt pris efter det som du kallar "misshandlad"...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nej, som jag förstått skickas den antingen till BMW för service eller så gör vi det själv. Så mitt tips är: skall du köpa en carbonsvart/svart coupe (man, 18"), kolla upp så inte Volvo ägt den innan dig!
Todd
Tack för tipset....
Todd
Finns en M3 -94 på min ort som varit rullad. Taket bytt m.m. Bilen har inte gått mer än 9000 på mätaren. Priset är jag inte helt säker på för det är inte förstahands uppgifter jag fått men vad jag hört så gav han inte mycket mer än 100.000:- för den.
Todd
Finns en M3 -94 på min ort som varit rullad. Taket bytt m.m. Bilen har inte gått mer än 9000 på mätaren. Priset är jag inte helt säker på för det är inte förstahands uppgifter jag fått men vad jag hört så gav han inte mycket mer än 100.000:- för den.
Jag saknar en delete funktion på forumet.. :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sani: Vilken bil konkurerar e46 m3an med egentligen? Inte s60r va? :)
Todd : En M3 som enbart fått en skärm och kanske motorhuv utbytt pga en lättare krock är inte direkt billigare, om ingen klåpare till lackerare lämnat fula lackskarvar eller dyligt.

Om du däremot hittar en bil som killen talar om ärligt eller du vet på annat sätt att den vart toksmälld ska du pruta som en dåre.

Ställ dig tex rakt bakom bilen ca:2-3m från den och kolla väldigt noga längs dörrkanterna och uppåt, är springan exakt lika bred o rak hela vägen upp till tak så har den isf lagats ganska bra, öppna bagagelucka och kolla färgsläpp på insidan av den (lossar det är det lite snett och luckan tar i när den stängs).

Såna saker gör att bilen blir mer instabil i höga farter osv, samt att om de riktat den för mkt eller flera ggr har de mattat materialet.

Den bilen skulle jag inte köpa om jag inte fick den för halva priset av en fin.

Köper man en bil i halvdåligt skick för billig peng ångrar man sig ganska snart, saker gnisslar o knarra osv (har haft en krockad S40 T4) och man bli bara sur på sig själv.

cruZZe
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Acey:
Vi har både en S4 Avant och M3:an, det tillsammans med denna länk torde besvara din fråga...:
Länk
Själv tycker jag att den ser för mesig ut!
Todd
Okey, just den här bilen som jag vet om har varit rullad kostade efter att den var lagad 140 000:- med BBS 18" men han som köpte den prutade ner den till 100 000:-. Men nu när han ska sälja den så vill han ha 140 000 för den igen det enda som han har gjort är att ha bytt till 19" fälgar...
Todd : Bilen råkar inte vara vit och finnas i Linköping ??

Isf kan du adda mig på ICQ : 12377105 Jag har nämligen själv varit och kollat på den !

cruZZe
Todd
Nej det är inte i Linköping den finns, kanske dumt att säga vart den står också med tanke på att han ska sälja den...
M3-Mackan
M-Pire, 94ans M3a är det en röd Coupé?

PS: Känner du Pär från Hälleforsnäs?

-Mackan-
>M3-Mackan<
Du är helt rätt ute, fast jag sa fel, det är en -93.
Jodå jag vet vem Porsche Pär är. Ni är kusiner har jag för mig.
Todd
Japps, det är den röda Coupén... Ser fin ut!
Todd
M-Pire: Vad är det för M3 du har då? Vad jag vet så finns inte så många M3or här i trakterna... 3-4 max..?
M3-Mackan
Var intresserad av den röda, men vart avrådd av min kusin(Pär)

Får han någe fart i Porschen eller kör du ifrån han ?

-Mackan-
Todd
Varför blev du avråd? Är den så illa däran?
>Todd<
Bor du i Flen? Här finns 3st. M3 som jag känner till, en blå cab, den röda och min. Jag har en svart coupé.
Det är alltså den röda du är intresserad av..jag vet inte om det är något fel på den, har bara sett den på nära håll en gång, tyckte den såg fin ut. Dock har den ju varit rullad, så 140.000 tycker jag låter för mycket. 115.000 låter rimligare :)

>M3-Mackan<
Har inte kört mot Pärs Porsche men man kan utgå från att han avrättar en M3 på strippen. Däremot skulle jag vilja köra en repa 100-toppfart. Tyvärr är jag av med lappen så det får bli nästa år.
M3-Mackan
Ajdå, "Av med lappen" Inge kul...hur länge är du utan?

Får se om man tar sig neråt mot Hälleforsnäs och hälsar på han i sommar hade vart kul att få känna på Porschen.

-Mackan-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.