|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Tänkte sätta in ett eftermarknads-interface för usb/ipod/sd-kort i bilen. Förslagsvis något liknande detta: Länk Vad jag nu undrar är, måste man ha, modeknappen på originalstereon eller funkar det lika bra med endast en cd-knapp där? Jag har ingen aning om det är olika business-modeller på stereo-delarna där min helt enkelt saknar mode-funktion eftersom jag inte har någon cd-växlare i skuffen. Ni som har koll, är det ingen skillnad i funktion på knapparna utan bara olika etiketter? På min står det alltså cd där det på andra modeller står mode. Mode-knappen använder man för att bläddra mellan cd och cd-växlare som jag förstått det. Funkar inte interfacet som jag länkade till till min stereo då? | |
|
Är det verkligen ingen här som har koll på de olika stereoalternativen och varför jag inte har någon modeknapp utan istället har en cd-knapp? Och så klart även vad eller om det ens är någon skillnad mer än just etiketten på knapparna. |
|
| Jag är också nyfiken på ett svar då jag står inför samma dilemma! | |
|
Jag har bara business stereon med CD-knapp i min 330, har monterat in en Xcarlink och det fungerar utmärkt. Kan spela CD skiva i "slitsen" eller 6* 100+ mp3 låtar med x-car linken alternativt audio in via aux ingången på x-car linken. /Stefan |
|
| Stefan! Anväder du dig av bluetoothen med? | |
|
Nej, Jag har bara använt MP3 låtar på SD kort & aux ingång. Visste inte ens att den hade bluetooth. /Stefan |
|
| Hur har du kopplat in din om du nu inte har cd växlare? Tänkte beställa en ikväll! | |
|
Det följer med ett kablage som du kopplar mellan stereon och bilens kablage. Xcarlinken har ett kablage som kopplas in i stereon, där cd växlarkablge normalt sitter om man har sådan. Har du en business stereo (som jag) så är det runda stift i kablget, men det står på deras hemsida vad som gäller för den bil det avser. Det är knöligt att få plats med extra kablaget men det går, längst in till vänster finns ett utrymme man kan nyttja. /Stefan |
|
|
Hej ! har en bmw 330ci e46 -03 där jag nu skall montera min nya diceenhet... men får inte ordning på de med kablarna. har ingen cdväxlare i bak och hittar inte de där 3 och 6 pins anslutningarna. hade ur stereon fram men kanske måste riva mer för att hitta ? eller hur gör jag enklast? business stereo tack på förhand |
|
|
Thorsson, är det en X-carlink du skaffat ? /Stefan |
|
|
De är en DICE jag köpt via ebay med tillhörande kabel Som ska kopplas in på den kabeln som går till Cdväxlarn och sen dra fram den kabeln med 3 och 6pin till handsfacket som jag fick med och lägga DICE enheten där och koppla en kabel till iPhonen där ifrån. men jag har ingen växlare och hittar inte några Framdragna Kablar på vänstersidan i bagaget. Ska Man leta bakom stereon eller behöver man fler adaptra/ kablar ? |
|
|
OK, tyvärr har Jag bara erfarenhet från X-carlink, kanske någon annan som känner till DICe kan ta vid & hjälpa dig framåt. I stereon finns det en liten kontakt (ca 6x12mm stor) som sitter ihop med den stora kontakten med runda stift. Om DICE är likt X-carlink är det här du skall ansluta, på min e46 utan cd-växlare finns inget fördraget kablage, så allt kopplas in/ihop bak vid stereon. /Stefan |
|
| D.thorsson : Det är enbart bilar med förberedelse för cd-växlare som har kablaget i bagaget. Din bil saknar garanterat detta tillval så du få koppla in dig direkt på kontaktstycket på baksidan av Business CD:n. | |
|
Hej tack för snabbt svar , någon som Vet vad man behöver för och koppla in sig direkt bak i den stora kontakten ? |
|
| Någon som vet hur jag skall bära mig åt? .. tråkigt när man lagt 1300 spänn på nått som man inte får ordning på =/ | |
|
Till X-carlinken följde som sagt allt nödvändigt kablage med, har du kollat med dem där du köpte Dice'n om de har nödvändigt kablage att sälja eller kan tala om hur du ska göra. Är det en enhet som enbart funkar om man har original inbyggd cd växlare med dito kablage ? /Stefan |
|
| Hej igen , har mailat dom och dom frågar vilken typ av anslutning jag har bak i stereon, så får kolla upp de, sen ska den passa alla med eller utan cd växlare, bara de att man ska med hjälp av de kablar som medföljde koppla in sig på cdväxlarkabeln, men jag verkar inte ha någon.... | |
| Ingen som har den med bluetooth och kan uttala sig om ljudkvalitén? För min låter skit! | |
| Var det dice du hade ? | |
| Nix, jag har Xcarlink. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.