AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.032

Komplett lista på bilar i Gran Turismo 5 =)

Sida 1 av 3
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Varsågoda, läs och njut: Länk
Mååånga BMW med och även AC Schnitzer, G-power, Hartge och Alpina mfl, samt en del bmw racingbilar.
Kul att Saab och Leif Tufvessons Caresto hotrods är med!
Notera även att Thrust SSC finns med. Googla det ni som inte vet.. Den blir kul att prova på Nordslingan-Hehe!!
Hoppas hösten och vintern blir lång=)
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
...förutsatt att det nu dyker upp i november.?
hur länge har gt5 varit på gång egentligen??
kul med många bmw:s :D jag har tyvärr bara xbox 360 så det blir forza för min del
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Kan ju redan meddela att GT5 inte kommer nu i november :(

Nu hoppas man få ut det innan julhelgen..
BMW Z2 1.8i Roadster ‘10
BMW Z2 3.0i Roadster ‘10
BMW Z2 3.0i Roadster Turbo ‘10

vad 'är detta??
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Ok, jag har även hört bud på februari 2011. Den som väntar på nåt gott=) Läste någonstans en intervju med chefen för projektet. Han bekräftade i mars i år att spelet var till 90% färdigt då. Dom skulle bara finslipa..
St
1.200
Stilren

Det jag hörde nu ang. förseningen var något med att Sony tydligen precis ändrat kraven för kommande spel. Att det krävs att dom har uppdatering eller något stöd direkt för 3.50 mjukvaran. Det var från en intervju med någon på Polophony eller vad tillverkarnas företag nu heter, har tyvärr inte länken här...

Tyckte det lät riktigt konstigt då man aldrig skulle missa julförsäljningen, ta tillbaka alla färdiga skivor och börja om, för att inte tala om all logistik kring en världs-release.

Dom måste åkt på något riktigt jobbigt under sista finslipet och sista testerna för att dom skulle skjuta upp på det ännu mer, i min värld.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ja då får man se om man blir tvungen att införskaffa PS3. Har ju blivit en del timmar med GT4 på PS2 även om det var ett tag sedan nu.

___
//Ulf
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Härlig lista! :D

GT5 och Logitech G27 bokat och klart! Hoppas på en riktigt kall vinter! ;) Eller sommar... Eller när det nu kommer...
Visa användare
31
Helena325
325ia Coupé -92
hörde att spelet hade blivit försenat, tråkigt. var tydligen något med att de gick att ladda hem spel till PS3an som gjorde att dom måste säkra spelet innan de säljs. så de inte går att laddas ner när de kommer ut.

vet inte om detta är sant men enligt en kompis på Media markt som jobbar på tv spels avd sa så iaf.

hoppas de kommer innan jul. så man har något att göra medans man sväller av all julmat :D

Får man inte köra BMW kan man lika bra cykla
Iom att jag jobbar i spel branschen så har jag kan jag göra en kvalificerad gissing om vad som har hänt.
Studion som producerar titeln har gjort en submission(det klara spelet) till sony och fått tillbaka skiten för att det inte följer ps3:s hårda standard. kan vara av många anledningar men sony är förbenat noga, som bilprovningen x 10 :D.
När detta händer riskerar man att missa sin lanuch slot. det kan hända att det bara tar 2dagar att fixa till spelet men förseningen blir bra mycket längre pga att nästa lediga slot kanske inte finns för om en eller ett par månader. Dessutom måste man göra en ny submission och det tar tid för sony att titta igenom produkten.

Nu är det ju också så att att släppa spel till jul inte är så bra som man kan tro. Det är oerhörd lätt att drunkna i bruset av alla titlar som kommer ut då så många publishers har ändrat sin strategi för launch slots.
Jag blir fan galen på att det inte finns en edit knapp!!!!
Verdi
Hur kan det vara så in i h-vete många bilar med? Känns ju konstigt i och med att de knappast kan lägga alltför mycket tid på att få till den rätta känslan på varje modell.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Om man läser vidare i tråden där listan är första posten så bemöts ju inlägget med viss skepsis. Det verkar vara lite för många bilar med i listan, spelet ska ju innehålla runt 1000 bilar enligt Sony. Tyvärr kan jag inte leta upp nån tillförlitlig info om spelet härifrån jobbet för vi har såna härliga internet-spärrar.. Men första inlägget i tråden om GT5 på Minhembio säger 1000 iaf. Länk (första inlägget uppdaterat senast juni 2010)
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Läser man vad trådskaparen i min länk skrivit så framgår det att 340 bilar kommer finnas på själva spelet från början och att resten (10,000 bilar!) kommer utvecklas med tiden. Förmodligen blir det så att man kommer kunna "köpa" bilar online och att det kommer finnas en bra bunt bilar redan från start.

Jag är hyffsat säker på att listan kommer från Sony, dock utan att kunna styrka det. Listan är nästan för bra gjord för att kunna vara påhittad tycker jag, dessutom är det en adminitratör på sidan som lagt ut den.
verdi: visst är det många bilar men kollar man noga så är många i stort sett samma.. tex 116 och 118 där bara lite motoreffekt skiljer i stort sett och ett annat exempel är 130 5dörrars och 130 3dörrars.. sen finns det säkert 100versioner av lancer och evo så tillslut blir det inte lika många "unika"modeller
Är det flera som är mindre glada över att igen få vänta...

Länk
St
1.200
Stilren

Haha, och stackars Youtube som förbjöd detta videoklipp. Gick ju inge vidare med det ser man :)
1
Hånkie
316 Compact -95
Har kollat med Games. Nytt datum är 8 december. Hoppas det stämmer........
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Kul i så fall=)

Lite OT men: Någon som vet vilken ratt man ska ha? Är Logitech g27 den bästa ratt man kan hitta idag? Finns det någon annan man kan kolla på?
Känns som en ratt är ett måste till GT5..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.