|
|
|
|---|---|
|
Hej När jag kör med bilen så kan det börjar lukta vevhusvent i bilen i bland och det är bara i låga farter och nästan varje gång jag åker upp för en liten backe som det går i ca 10-15km/h. Någon som vet något fel eller vad jag skall göra? Mvh Peter | |
| Luktar vevhusvent? vad menar du att de luktar då?? | |
| Svårt att förklara vad det luktar, men varför jag tycker det luktar vevhusvent är för när kompisens motor i rallycrossbilen började lukta frågade jag vad det va och han sa att det va från vevhusventen och det är ungefär samma i min. | |
| Typ bränd olja alltså?? men en rallycrossbil har väl catchtank till vevhusvent medans en 330 har sluten vevhusvent så den ska inte lukta nått. Inte sett nån form av läckage någonstans??? | |
| Ja typ bränd olja, japp rallycrossbilen hade en dunk som dom hade dragit vevhus slangen till. Därför tänkte jag att kanske en slang har lossnat eller liknade men inte sett något. Inget större läckage finns men den fuktar lite på den sidan som grenrör och turbo sitter på | |
| Enkelt förklarat så ska en vanlig bil leda vevhusgaserna inkl lite olja tebaka in i insuget för att förbrännas. Du kan kolla ditt vevhusfilter som sitter på ventilkåpan men jag tror mer att de är din motor som läcker olja. | |
| Hur mycket behöver det läcka då för jag har haft nere skyddet under motorn minst 4ggr på ca 6månader och det är inte blött under motorn men dock fuktar den lite som jag sa under grenröret. | |
| Det behövs inte mycket olja för att det ska lukta bränt olja. Det räcker med en liten droppe eller blandat med vatten typ kondens eller regn vatten för att sedan droppa ner på grenröret och lukta pest. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.