|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Här kommer en länk till alla B12 5.7 Coupe på den sidan. Länk |
|
|
Och här är några bilder på den B12 5.7 som var på Tjolöholm iår. Länk Länk Länk |
|
|
Per: Tänk vad livet blir tråkigt om man bara måste använda "rätt" termer i alla lägen. Du använder ju själv CSI istället för CSi - har inte du också gjort fel då? Att det i folkmun kallas för CSI-paket är väl inte så konstigt eftersom det blir alldeles för jobbigt att skriva eller säga "Retrofit, M aerodynamic kit" och "Retrofit, M mirror". (Och för övrigt, om man nu vill extra petig, så ska väl dina begrepp i så fall vara på tyska och inte på engelska eftersom BMW är en tysk bil.) Till sist så förstår jag inte vad du tycker är fel med det som skrivs om att vissa vill efterlikna en CSI eftersom själva tanken med att eftermontera CSI-paketet är ... att bilen ska se ut som en CSI! M.A.: Underbara länkar! Aldrig fel att titta på snygga bilar. |
|
|
Ta och använd detta registret i stället så kan ni götta er i alla B12 5.0 och 5,7. Länk /Per |
|
|
Nja Mixtus det var väl inte riktigt så jag menade men visst, CSi är ju en benämning som BMW fick använda istället för M8 eftersom det namnet redan var upptaget av en annan firma, CSi´n är tillverkad av M- Divisionen på BMW. M paketet om vi tar till en kortare tärm är ett aerodynamiskt kitt som bilen i eller Ci kunde levereras med eller kunde/kan köpas till. Läser man BMW´s installations doc så kan man läsa att man skall installera både fram och bak spoiler (Difuser) pga ändrade vägegenskaper (ej installera endast en del) detta paket höjer det mycket låga luftmotstånd som bilen har för att öka trycket mot vägbanan. Sedan kan man ju diskutera vilket som är snyggast med eller utan detta paket. Nej jag tror inte vi skall börja skriva på tyska det blir ju löjligt, jag tar tillbaka Retrofit, M aerodynamic kit som är engelska och tycker i sådana fall vi nöjer oss med "M-paket" eftersom det är M divisionen som tagit fram detta. Inga sura miner eller /Per |
|
| Absolut inga sura miner, vi behöver din detaljkunskap på forumet! | |
|
Jag skriver CSI-paket inom citat eftersom det egentligen är en felaktig benämning. B12 5,0 och 5,7 inklusive 850Csi är numera värdebeständiga bilar, men jag tror även att manuella 840Ci Sport med rätt färgkombinationer kommer stå sig bra. Mvh Philip |
|
|
@Alpina B12: Den svarta hade genomgått Inspektion 3(byte av samtliga oljor, vätskor och filter) från föregående ägare, däremot hade de tyvärr anlitat en bakgårdsmekaniker( minns inte om det var nån kompis kompis som meckade racebilar eller vad det nu var) och denne hade bl a inte bytt till korrekt olja i bakaxeln, därför var den påväg att haverera. Förhoppningsvis har nuvarande ägare bytt alla vätskor en gång till och då är ju problemen åtgärdade. Bl a var både växelspaksknopp, ratt och det svarta innertaket utbytt mot fabriksnytt så det var ju en seriös nivå på renovering iaf. Philip Sahlsten: Tyvärr så ser marknaden ut såsom såhär i Sverige idag att ska du få över 200kkr för din fina 850 CSi så är det svensksålt samt känd historik som gäller. Över 100 för en M60 eller M70 så gäller extremt gott skick och under 15k mil, annars är det mer ofta än sällan halva pengen. Min känsla varje gång jag tittar ut genom fönstret är att, varför plastkitscha denna vackra E31kaross, den är så tidlös som den kan bli:) Mvh Asken |
|
|
@marj811: Det roliga med bil #10 är att det är den första producerade B12 5.7:an. Den baserades inte heller på 850CSi som alla de andra 5.7:orna utan grunden var en B12 5.0 så Sultanen av Brunei erhöll den första producerade bilen. Det är enligt uppgift, typiskt Alpina att börja på tillverkningsnummer #10, bil 1-9 är så kallat abstrakta:) Mvh Asken |
|
|
Alpina-archive.com var ju bästa hemsidan på länge! Alpina B12 5.7 i rött eller silver är helt klart min favorit Alpina nu, till exempel nr 28 :) Kan man inte annonsera sin svenska bil via till exempel mobile.de i tyskland och sen sälja den på export ut i Europa eller hela världen, om man har, säg, en ovanligt fin och välvårdad bmw 8-serie / B12 coupe? Mvh, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.