|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Jag har en 525d -01 som jag har fått lite problem med. Problemet uppstod då jag lämnade in DME-boxen för montage av ecochip/trimchip, vid montaget skadades kretskortsbanor till chipet och boxen fungerade därefter inte, vilket medförde att jag då införskaffade en ny DME-box från en bildemontering ihopp om att få den att fungera. Men vad jag har efterforskat så ställer EWS-systemet till det för mig. Min tanke nu var att endast montera ur de chip/komponenter från den gamla DME-boxen som kommuniceras med EWS-systemet och flytta över dem till DME-boxen som jag köpte från bildemonteringen. Borde inte detta fungera? Är det någon som utfört en liknande operation eller ändå vet vilket/vilka av alla chip i DME-boxen som kommunicerar med EWS? För trimchipet har väl ingen kommunikation med EWS? Jag har efterforskat att det sitte EWS III (3.3) i min årsmodell/bil Tacksam för all input i detta ärende, vill få igång min BMW igen utan att det kostar skjortan. Mvh Janne | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det får väl Chip firman fixa om de nu har sabbat befintlig box. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Det var en mindre firma/bekant, så den vägen går tyvär inte. | |
| Måste proggas på bmw | |
|
1. Går det inte att strappa de skadade kontaktbanorna? 2. Är din nya box hårdvarumässigt identisk med den gamla? 3. Vågar du göra komponentflytten med tanke på vad som hände med box #1? BMW kan koda in den och det ska även en trimfirma kunna göra. Flåklypa |
|
| Det har inte varit möjligt att laga kontakbanor/punkter, svårt med flerlagers mönsterkort. Boxen är hårdvarumässigt densamma. Skulle man bara veta vilka/vilken komponent det är det helt klart ett alternativ! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Försök att få tag på någon som har BMW scanner 1.36 el 1.4 det ska gå att programera om begagnade enheter som LCm Instrúment även Dme sägs det är nog en mera säker lösning än att börja lödam då du knappast får nått svar då förmodlingen ingen vet tyvärr vilken komponent som är vilken ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.